رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: «شیلان سعدی» بانوی فیلمساز مهابادی به عنوان نماینده ایران برای حضور در بخش مستند کمپ استعداد‌های جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۹ دعوت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رحیم بایزیدی رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: این بانوی مهابادی با پروژه مستند چهار سال زندگی پرفراز و نشیب هفت دختر ایزدی که پس از حمله داعش در کمپ پناهندگان دیاربکر برای مدتی ساکن بودند و اینک در کشور‌های دیگر جهان زندگی می‌کنند، در این جشنواره حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این فیلم در حال طی مراحل تولید است، افزود: امسال ۱۳۰ کشور با سه هزار و ۴۰۰ متقاضی در این جشنواره شرکت کرده بودند که اثر فیلمساز مهابادی در بین ۱۰ اثر منتخب این جشنواره قرار گرفته است.

بایزیدی گفت: کمپ استعداد‌های «برلیناله تلنتز» (Berlinale Talents) یکی از بخش‌های جنبی جشنواره فیلم برلین است که هر ساله ۲۵۰ نفر توسط هیات داوران انتخاب و برای حضور در کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های متنوع آن انتخاب و دعوت می‌شوند.

وی اضافه کرد: در همین راستا این افراد هر سال از سراسر دنیا به برلین دعوت می‌شوند تا همزمان با جشنواره در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند یا در جریان بحث و بررسی با عوامل نامدار سینما یا دیگر استعداد‌های سینمایی جهان قرار گیرند.

وی ادامه داد: «سعدی» دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و مدرس کارگاه فیلمسازی مستند انجمن سینمای جوانان مهاباد است و دوره فیلمسازی را از دفتر مهاباد شروع کرد؛ وی ساخت ۶ فیلم کوتاه با موضوع داستانی و مستند را در کارنامه خود دارد و توانسته در جشنواره‌های معتبر ملی و بین المللی جوایزی را کسب کند.

کمپ استعداد‌های برلین از ۹ تا ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ (۲۰ تا ۲۵ بهمن سال جاری) با شعار «اشتباه‌ها چگونه باعث پیشرفت می‌شود» همزمان با جشنواره برلین برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین یا برلیناله در کنار جشنواره فیلم «ونیز» و جشنواره فیلم «کن» یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در اروپاست که هر ساله در ماه فوریه در برلین آلمان برگزار می‌شود؛ این جشنواره هر ساله جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را به برگزیدگان بخش اصلی اهدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

بانوی فیلمساز مهابادی به جشنواره فیلم برلین دعوت شد

برچسب ها: سینمای ایران ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.