یک هزار و ۸۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری، خادم‎یار آستان قدس رضوی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهروز مردانی‎نژاد سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری گفت: سه هزار نفر برای طرح خادم‎یاری رضوی در این استان ثبت‎نام کردند که تا کنون یک هزار و ۸۰۰ نفر آنان پذیرش و موفق به دریافت کد خادم‎‏یاری شده اند.

وی افزود: خادم‎یاران علاوه بر توفیق سالانه چند روز خدمت در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، می‌توانند در شهر و روستای خود هم به صورت افتخاری و در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، عمرانی و سلامت خدمت کنند.

مردانی‎نژاد اضافه کرد: ۴۰۰ نفر از خادم‎یاران استان تاکنون موفق به پوشیدن لباس خادمی امام رضا (ع) در حرم نورانی آن حضرت (ع) شده اند.

وی گفت: هم اکنون ۲۳ کانون تخصصی موضوعی در زمینه‌های تخصصی سلامت، فنی و مهندسی، علمی، فرهنگی، دینی و سایر موضوعات مرتبط با خادم‌یاری در استان فعالیت می‌کند.

مردانی‎نژاد ادامه داد: تشکیل کانون‌های محله‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های این نمایندگی است و تلاش می‌شود تا ۲۱ دی‌ماه جاری در تمام شهر‌های چهارمحال و بختیاری و در مرحله بعدی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، یک کانون محله‌ای فعال فعال شود.

وی، امداد رسانی و کمک به محرومان و مستضعفان را از دیگر محور‌های فعالیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها بیان کرد.

مردانی‎نژاد افزود: از ابتدای امسال، پنج هزار بسته مواد غذایی، سه هزار و ۶۰۰ بسته لوازم التحریر و تعدادی کارت هدیه برای کمک به خانواده‌های محروم و همچنین بیماران سرطانی در سطح استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: دهستان شلیل در شهرستان اردل به عنوان روستای محروم هدف آستان قدس رضوی، جهت محرومیت زدایی انتخاب شده است.

مردانی‎نژاد، همچنین از اعزام پنج هزار و ۶۰۰ زائر اولی استان به مشهد مقدس طی سال جاری خبر داد و گفت: این سفر معنوی، پیوست فرهنگی نیز دارد.

به گفته وی؛ جذب وقف و نذر برای انجام امور خیر از دیگر برنامه‌های این نمایندگی می‌باشد.

انتهای پیام/ص

اعزام پنج هزار و ۶۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار