نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‎گذاری استان اردبیل گفت: فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری، در استان اردبیل معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اظهار داشت:در بیشتر کشورهای در حال توسعه به دلیل پایین بودن سطح پس‌انداز، روند افزایشی جمعیت و به تبع آن رشد فزاینده مصرف داخلی، منابع مورد نیاز برای تولید محصولات در داخل کشور موجود نبوده و نیاز به تأمین منابع مالی خارجی است که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یکی از راه‌های آغاز به کار بخش صنعتی اقتصاد به نظر می‌رسد.

وی افزود: یکی از عواملی که رغبت سرمایه‌گذار خارجی را برای به‌کارگیری سرمایه خود در یک منطقه تقویت می‌کند بحث امنیت اقتصادی آن  بوده و فراهم آوردن شرایط اطمینان برای سرمایه‌گذار در حیطه وظایف سیاست‌گذاران کلان دولت است که با به حداقل رساندن نوسانات شاخص‌های اقتصادی از قبیل نرخ ارز، تورم، نرخ سود بانکی و... امنیت اقتصادی سرمایه‌گذار را تأمین می‌کنند. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان  بیان کرد: با ترویج فرهنگ مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاران خارجی و ایجاد اطمینان خاطر برای صاحبان سرمایه از نظر تضمین اصل و سود سرمایه‌گذاری و اقدام به ثبت حق مالکیت و انتقال سرمایه به محل دلخواه، می‌توان سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد که منطقه مورد نظر برای سرمایه‌گذاری آنها امن و بی‌خطر است. 

مظفری افزود: از دیگر عوامل تأثیرگذار در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تأمین زیر ساخت‌های لازم است که در این خصوص ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی سرمایه‌گذاران خارجی و توسعه این شهرک‌ها از لحاظ وسعت و رده‌های زیست‌محیطی به‌طوری که پاسخگوی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در زمینه صنایع مادر و بزرگ باشند، ضروری است.

انتهای پیام/ع

جذب سرمایه گذاری خارجی در اردبیل


 

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.