جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با حضور فرماندار دشت آزادگان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس دشت آزادگان امروز یکشنبه ۱۶ دی به ریاست غلامعباس هزاریان، فرماندار دشت آزادگان و با حضور سرهنگ سید جلال حسینی مدیر حفظ ارزش‌ها و پژوهش بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر اعضای شهرستانی این شورا برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در دشت آزادگان

در این جلسه غلامعباس هزاریان، فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس گفت: دشت آزادگان زمانی قدمگاه رزمندگان و دلیر مردان بوده و خاطرات فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نیاز به مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف دارد اظهار داشت: از مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌خواهیم در این خصوص گام‌های اساسی بردارند.

هزاریان در ادامه استفاده از راویان دفاع مقدس برای تبیین خاطرات حماسه آفرینی رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس برای نسل جوان و نیز استفاده از تالیفات نویسندگانی که در حوزه دفاع مقدس کتاب نوشته اند را خواستار شد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در دشت آزادگان

در ادامه این جلسه سرهنگ سید جلال حسینی، مدیر حفظ ارزش‌ها و پژوهش بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به موجب فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا ۱۳۶۹ تأسیس و با مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش¬های دفاع ¬مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و با هدف حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاورد‌های دفاع مقدس تشکیل شد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در دشت آزادگان

وی با تاکید بر نقش بسزایی که این ارزش‌ها دارند تصریح کرد: نه تنها کسانی که در جنگ حضور نداشتند به این ارزش‌ها و آثار نیاز دارند بلکه حتی کسانی که در دفاع مقدس شرکت داشتند از خیلی از واقعیت‌های جنگ بی خبرند و حال که ما از ارزش‌های بسیاری در حوزه دفاع مقدس برخورداریم باید از آن‌ها حراست کرده و این ارزش‌ها را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/گ

لزوم حفظ و نشر آثار دفاع مقدس

برچسب ها: دفاع مقدس ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار