آمریکا به‌دنبال بازگرداندن منافقین به عراق و تسلیح آنان در نزدیکی مرز‌های ایران است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیراً آمریکا به بهانه پایان کار داعش، نیروهای خود را از سوریه به اربیل عراق گسیل داده و از شکل گیری گروه‌های جدید تروریستی در منطقه خبر داد، آن‌گونه که یک نماینده پارلمان عراق افشا کرده است؛ گروهک تروریستی منافقین مأمور توطئه‌های جدید آمریکا در عراق و مرزهای کشورمان خواهند بود.


بیشتربخوانید : سیرتا پیاز ماجرای پاس‌کاری دیپلمات ایرانی بین ۳ کشور


یک نماینده پارلمان عراق از اقدام آمریکایی‌ها در بازگرداندن عناصر گروهک تروریستی منافقین به عراق و آموزش و تسلیح آن‌ها در پی تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه پرده برداشت. محمد البلداوی، نماینده ائتلاف «البناء»(سازندگی) در پارلمان عراق گفت نیروهای آمریکایی همزمان با خروج از سوریه عناصر گروهک منافقین ایران را به عراق باز گرداندند.
وی افزود که پادگان‌های نیروهای آمریکایی در شمال عراق ده‌ها نفر از عناصر گروهک منافقین ایران را مسلح کرده و آن‌ها را با هدف رهبری توطئه علیه منطقه آموزش داده است.

البلداوی که با پایگاه خبری المعلومه گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند پس از خروج از سوریه منطقه را شعله‌ور کرده و ایران و ثبات خاورمیانه را هدف قرار دهد. این نماینده عراقی از همه رهبران سیاسی خواست که حواس‌شان به این موضوع باشد و از هدف قرار دادن کشورهای همسایه که به عراق در نبرد علیه تروریسم کمک کردند، جلوگیری کنند.

دیدار مقامات آمریکایی با منافقین

البته، اسناد رایزنی‌های نزدیکان ترامپ با منافقین درباره آشوب‌ها در ایران نشان می‌دهد که این گروهک تروریستی با مقامات آمریکایی بارها دیدار و تماس‌هایی داشتند. موضوع دیدار مقام‌های کاخ سفید با اعضای گروهک تروریستی منافقین مسأله پوشیده‌ای نیست و «رودی جولیانی»، مشاور «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهوری آمریکا اخیراً در یک گردهمایی این فرقه تروریستی سخنرانی کرد.

با این حال، اسنادی که در وزارت دادگستری آمریکا به ثبت رسیده نشان می‌دهند رودی جولیانی و «جان بولتون»، پنج بار از زمان روی کار آمدن ترامپ با تروریست‌های منافقین دیدار کرده و با آن‌ها درباره مسائل مختلف از جمله آشوب‌ها در ایران رایزنی کرده‌اند. گفته می‌شود، این گروهک تروریستی و خشونت‌گرا سال‌ها به‌عنوان گروه تروریستی از سوی آمریکا و دیگر دولت‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای به‌دلیل ارتکاب جرائم تروریستی در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم قرار گرفته بودند اما در 2012 با انجام لابی‌های سیاسی آمریکا از این لیست خارج شد. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا 28 سپتامبر سال 2012، رسماً گروهک منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی این وزارتخانه خارج کرد. اسناد جدید نشان می‌دهند دو مورد از دیدارهای جولیانی با تروریست‌های منافقین در تاریخ‌های 10 فوریه 2017 و 10 می 2017 صورت گرفته‌اند. در توضیح مقابل دستور جلسه این دیدار عبارت «رایزنی درباره اوضاع ایران و خاورمیانه» ثبت شده است. دیدار سوم روز 27 فوریه سال جاری میلادی انجام شده که موضوع آن رایزنی درباره تظاهرات‌ها در ایران عنوان شده است. بولتون هم بعد از تحلیف ترامپ دوبار با منافقین دیدار کرده که جزئیات آن منتشر نشده است. همچنانکه ترامپ خود معترف است که کشورش تریلیون‌ها دلار در منطقه هزینه کرده که بی‌نتیجه بوده و سودش را دیگر کشورها برده‌اند. درنظر دارد تا با ایجاد توطئه‌ها و تنش‌های جدید همانند گروه‌های جدید تروریستی منافقین واستقرار آن‌ها در عراق بگوید که پلیس خاورمیانه است.

پیوند آل‌سعود با منافقین

از سویی دیگر، یکی از مهم‌ترین راهبردهای دیگر در منطقه ایجاد تنش‌های جدید است که آل‌سعود در کنار آمریکا تلاش می‌کند تا با حمایت‌های مادی به فتنه‌انگیزی‌های جدیدی در منطقه دست بزند.

از این‌رو شاهد دیدارهای مقامات عربستان سعودی با سران گروهک تروریستی منافقین در غرب هستیم.

البته تابستان سال گذشته بود که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی از راهبرد آل‌سعود برای انتقال ناامنی و خشونت از منطقه خاورمیانه به داخل ایران خبر داد. ولیعهد سعودی برای عملی کردن این راهبرد بر کارکرد گروهک منافقین که در انجام عملیات تروریستی مهارت دارد، حساب ویژه‌ای باز کرد. آل‌سعود روند تحولات در خاورمیانه را به‌گونه‌ای می‌بیند که برآیند آن، تغییر موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران است. از این رو، به «فتنه‌انگیزی» به جای «رقابت» روی آورده است. از این رو تلاش می‌کند تا با حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله در سوریه، عراق و یمن علیه متحدان جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیوند با گروهک تروریستی منافقین به طور مستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران فتنه‌انگیزی نماید.

اهدای سه تن طلا توسط ریاض به منافقین

در همین راستا، اخیراً «مسعود خدابنده لو»، عضو ارشد پیشین منافقین ابعاد پنهانی پشتیبانی مادی و معنوی عربستان سعودی از گروهک تروریستی منافقین را افشا کرد که شامل اهدای سه تن شمش طلا و ساعت‌های مچی گرانبها برای تأمین مالی هزینه‌های این تشکیلات تروریستی بوده است. این افشاگری «مسعود خدابنده لو» به حمایت آل‌سعود از منافقین در زمان رژیم صدام و زمانی که این گروهک تروریستی در عراق پایگاه داشت، مربوط است. با این حال، شواهد متعددی در خصوص تقویت روابط آل‌سعود با گروهک منافقین طی سال‌های اخیر وجود دارد.

حضور برخی مقامات سابق سعودی از جمله «ترکی الفیصل» شاهزاده سعودی و رییس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در نشست‌های سالانه گروهک منافقین، حضور برخی اعضای ارشد منافقین در ریاض و دیدار آن‌ها با مقامات سعودی و همچنین حمایت مادی آل‌سعود از منافقین در قالب ایجاد سازمان‌های خیریه و در پوشش حمایت از این سازمان‌ها از جمله این شواهد است.

«مریم رجوی» بارها با سفرای سابق و کنونی عربستان در پاریس دیدار و برای کمک به عربستان در اجرایی کردن راهبردهای ضدایرانی و حتی برای کمک به عربستان سعودی در جنگ علیه یمن اعلام آمادگی کرده است. با وجود اینکه اسناد متعددی مبنی بر حمایت آل‌سعود از گروهک تروریستی منافقین و پیوند ریاض با این گروهک تروریستی وجود دارد اما آل‌سعود همواره در اقدامی که نوعی «فرار به جلو» محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند.

خوشرو: آمریکا مسوول جرائم بین‌المللی منافقین است

البته، غلامعلی خوشرو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اخیراً با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار توقف سیاست‌های آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین شد و در این باره تأکید کرد: مسوولیت بین‌المللی جرائم تروریستی این گروهک، متوجه دولت آمریکاست. وی یادآور شده است: سازمان مجاهدین خلق (ام کی او) یک فرقه تروریستی مشهور و مسوول مرگ بیش از 17هزار ایرانی همچون نمایندگان مجلس، مقامات عالی‌رتبه دولتی و نظامی، شهروندان عادی بی‌گناه و همچنین اتباع خارجی است که بارها از سوی اعضای سازمان ملل و ارگان‌های مستقل مستند شده است.

این گروه تروریستی در دوران جنگ تحمیلی و در تجاوز نظامی صدام حسین علیه کشورمان به طورمستقیم در کشتار کردها و مردم عرب در عراق، یاری رساند و در روزهای پایانی جنگ عملیاتی نظامی در برخی از شهرهای غربی کشورمان انجام داد که با شکست سنگینی از سوی نیروهای ایرانی روبه‌رو شد. در حالی‌که آمریکا و سعودی‌ها از گروهک تروریستی منافقین در عراق حمایت می‌کنند، دیروز شنبه شاهد پیشروی‌های گروه‌های محور مقاومت عراقی ( الحشد الشعبی) در صلاح‌الدین هستیم که موفق شدند حملات تروریست‌های داعش را به‌طور کامل دفع کنند. ایستادگی و مقاومت نیروهای مردمی عراق که این روزها موجب آزاد‌سازی خاک این کشور از دست گروه‌های تروریستی داعش شده است، دیگر اجازه تولد و زایش گروه جدیدی از تروریست‌ها را در این کشور نخواهد داد. کما اینکه این نیروهای مردمی به شدت از نوار مرزی خود به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها دفاع می‌کنند.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار