رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ۳۷۰ زندانی مالی با ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی در استان همدان وجود دارد.

۳۷۰ زندانی مالی با بیش از ۱۸ میلیارد بدهی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، توکل حیدری  رئیس کل دادگستری استان همدان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه همدان با بیان اینکه استان همدان ۳۷۰ زندانی مالی با ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارد از مردم خیر خواست در اقدام خداپسندانه آزادی زندانیان مشارکت داشته باشند.

 با بیان اینکه یکی از بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان که مورد رضایت خداوند قرار گیرد انفاق و کمک به نیازمندان جامعه است اظهار کرد: خداوند نیز در قرآن کریم بار‌ها بر انفاق تأکید کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی زندانیان گفت: زندانی شدن سرپرست خانواده برای اعضای آن خانواده آسیب و مشکلاتی به وجود می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه بسیاری از این مشکلات که ناشی از فضای مجازی است بر خانواده زندانی اثر می‌گذارد و آن‌ها را از دایره ایمان و تقوا نیز خارج می‌کند اضافه کرد: سیاست دستگاه قضا این است که تعداد زندانیان کاهش یابد البته به دنبال آزاد کردن افرادی که امنیت مردم را نشانه رفتند و کلاهبردار هستند نیستیم.

وی ادامه داد: عده‌ای هستند که جرمی مرتکب نشدند، خطایی انجام ندادند و تنها در پرداخت بدهی کوتاهی داشتند که به زندان افتادند، امروز به دنبال آزادی این دسته از افراد هستیم.

حیدری با بیان اینکه برخی نیز به خاطر تصادف و شکایت از آن‌ها زندانی شده‌اند گفت: در سال ۹۷، ستاد دیه استان ۳۰۲ نفر را از زندان آزاد کرد که بدهی آن‌ها حدود ۲۵ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه برای آزادی این تعداد ۳ میلیارد تومان توسط ستاد دیه و یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز از سوی مردم پرداخت شد افزود: در حال حاضر ۳۷۰ زندانی مالی در استان داریم که ۲۱۲ نفر مربوط به شهر همدان است.

رئیس کل دادگستری استان همدان بدهی کل زندانیان جرائم غیر عمد در استان را ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و شهر همدان را حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر مردم خیر بخشی از آن را پرداخت کنند مابقی آن را از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های ستاد دیه کشور تأمین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آزاد کردن زندانی مانند آزاد کردن یک بنده است افزود: ستاد دیه هر ساله جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان مالی برگزار می‌کند که این جشن امسال در روز بیست و سوم ماه رمضان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

وجود  ۳۷۰ زندانی مالی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار