استاندار تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان ارائه دهد.

حمایت از تولید داخلی و تسهیل در ارائه خدمات بانکی یکی از اولویت‌های استان تهران باشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز (یکشنبه ۱۶ دی ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه تولید و اشتغال یک امر مقدس است و باید برای کار تولیدی قدم ارزشمندی برداشت، اظهار کرد: بر اساس شعار سال ۹۷ که حمایت از تولید ملی است باید مشکلات تولیدکنندگان مطرح و منعکس شود.

استاندار تهران افزود: تمام کشور‌های دنیا که همانند شرایط کشور ما را داشتند، حمایت از تولید داخلی را در دستور کار اقتصادی خود قرار دادند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ما دستور پذیر نیست و بین عرضه و تقاضا باید قیمت تعیین شود، خاطرنشان کرد: عدم مدیریت آن باعث شد که قیمت ارز به صورت کنونی افزایش یابد.

وی گفت: باید در قیمت‌گذاری و حمایت از تولیدکننده سیاست‌های روشنی داشته باشیم و از تولیدکننده‌ها به خاطر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

بندپی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تأکید ما ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان بود و بانک‌ها باید شرایط مناسبی را برای ارائه این تسهیلات فراهم کنند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری و نقدینگی باید راهبردی برای افزایش تولید و ارتقای اقتصاد در کشور باشد، تصریح کرد: عدالت یکی از محور‌های حمایت از تولیدکنندگان است.

محسنی بندپی با بیان اینکه ارزش افزوده در قیمت را باید به صورت یک قانون در بیاوریم، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان ارائه دهد.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی هم که اکثراً به دلیل تحریم‌های اقتصادی ورشکست شده‌اند باید با ارائه تسهیلات پابرجا شوند.

بندپی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید مشکلات تولیدکنندگان و صنایع را به دولت و مجلس ارائه دهند، گفت: برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان در کشور باید از حالت دستوری خارج شویم.

استاندار تهران با اشاره به قیمت خودرو در این استان نیز گفت: متأسفانه در رابطه با قیمت خودرو خیلی دیر اقدام کرده‌ایم و بازگشت به چرخه تولید دیگر بسیار سخت است.

وی ادامه افزود: افزایش قیمت مواد اولیه برای تولیدکننده خودرو یکی از مشکلات تولیدکنندگان در کشور محسوب می‌شود که آمار‌ها نشان از وضعیت نامناسب برای این تولیدکنندگان است.

بندپی اظهار کرد: مشکلاتی که در صنعت غذا، دام، طیور، قطعه‌سازی و پوشاک در استان تهران داریم می‌تواند در تولید و توزیع آن‌ها در کشور نیز تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار