دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به تاثیر اختلالات روان در بروز تشنج از عومل موثر در ابتلا به صرع خبر داد.

تاثیر اختلالات روان در بروز تشنج + عومل ابتلا به صرعبه گزارش  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، مرجان اسداللهی  دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع اظهار داشت: صرع علل مختلفی همچون تومورهای مغزی، وقوع سکته، بیماری‌هایی مانند ام‌اس و ... دارد و در سنین مختلف می‌تواند ایجاد شود و فرد و خانواده را درگیر کند.

وی افزود: امروزه مشخص شده مشکلات روحی و روانی می‌تواند سبب تشنج شود و درواقع در این شرایط علت مغزی در بروز صرع وجود ندارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدودا ۳۰ درصد از بیمارانی که صرع مقاوم به درمان دارند منشاء روحی و یا وسواس شدید سبب تشنج در آن‌ها شده و این در حالی بوده که قبلا اکثر بیماران به جای صرع درمان می‌شدند.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: از هر ۲۰۰ نفر جمعیت، یک نفرمبتلا به صرع است و یک سوم بیماران صرع مقاوم به دارو دارند که ممکن است مشکل بخشی از این افراد با جراحی برطرف شود، ولی پیگیری‌های لازم در این زمینه ضرورت دارد.

انتهای پیام/

صرع در کمین چه کسانی است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار