استاندار چهارمحال و بختیاری، خواستار توانمندسازی متقاضیان تسهیلات اشتغال‎زایی، با ارائه آموزش‌های تخصصی، مشاوره شغلی و پشتیبانی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان، با اشاره به اهمیت توانمندسازی افراد برای راه اندازی کسب و کار و توسعه اشتغال، گفت: جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های تخصصی، مشاوره شغلی و پشتیبانی به متقاضیان، در این زمینه اقدام کند.

وی، از فرمانداران شهرستان‌های ۹ گانه استان هم خواست: از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای رفع موانع در حوزه اشتغال استفاده کنند.

عباسی افزود: چهارمحال و بختیاری با سهمیه سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریالی، رتبه نخست کشور در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را دارد.

وی با تأکید بر پرداخت هدفمند تسهیلات اشتغال گفت: برای جلوگیری از انحراف در استفاده از این تسهیلات، پرداخت‌ها باید هدایت شده باشد.

عباسی در ادامه با اشاره به انتشار برخی اخبار غلط و کذب در فضای مجازی، از مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری خواست: در برابر این اخبار و مطالب سکوت نکنند و روابط عمومی‌ها را برای پاسخگویی شفاف در کوتاهترین و سریعترین زمان ممکن، تقویت کنند.

وی افزود: باید با اطلاع رسانی به موقع از عملکرد دستگاه‌های اجرایی، مانع سوءاستفاده عد‌های در فضای مجازی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال ۱۷ درصد اعلام شد که نسبت به پاییز سال گذشته، ۴.۲ درصد کاهش داشته است.

طهمورث الیاسی افزود: این نرخ در مدت مشابه سال قبل، ۲۱.۲ درصد بود.

انتهای پیام/ش

نشست کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار