معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : با ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان، انتظار می‌رود طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه شاهد بارش باران و برف در برخی نقاط استان باشیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : سامانه بارشی فردا (یکشنبه) از نمود بیشتری برخوردار بوده و ممکن است باعث آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شود.

وی گفت : وزش نسبتا شدید باد در برخی ساعات و کاهش دمای روزانه و شبانه از دیگر پیامد‌های ورود این سامانه بارشی به جو استان خواهد بود.

زوراوند یادآوری کرد: عمده فعالیت این موج در مناطق شمالی استان نظیر پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، همچنین از بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر استان نیز خبر داد.

وی همچنین به تغییرات دمایی نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود دمای روزانه حدود ۲ تا سه درجه و دمای شبانه نیز بین ۲ تا ۶ درجه طی یکشنبه و دوشنبه شب نسبت به امشب کاهش یابد.

زوراوند با بیان اینکه دمای امشب شهر کرمانشاه در سردترین حالت به ۲ درجه بالای صفر خواهد رسید، افزود: انتظار می‌رود دمای یکشنبه شب مرکز استان به صفر درجه و در دوشنبه شب به سه درجه زیر صفر برسد.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امشب کنگاور با دمای یک درجه زیر صفر سردترین و فردا نیز سومار و قصرشیرین با حداکثر دمای ۱۵ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان خواهند بود.

وی گفت: میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا ۱۴ دی) به ۳۲۹ میلی متر رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

سامانه بارشی فردا (یکشنبه) از نمود بیشتری برخوردار است

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.