مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تا ۱۵ دی، یک هزار و یکصد مورد بازرسی و ۹۵۵ مورد نمونه برداری و آزمون از واحد‌های تولیدی و خدماتی استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمود رضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : بازرسی و نمونه برداری به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و استمرار کیفیت محصولات تولیدی و همچنین تطبیق با استاندارد‌های ملی مربوطه انجام گرفته است.

وی گفت : از ۱۰۰ درصد واحد‌های تحت پوشش اداره استاندارد استان ۴۱ درصد در حوزه صنایع ساختمانی و معدنی از قبیل: سنگدانه مورد مصرف در بتن، سیمان، بتن آماده، آجر رسی، تیرچه بلوک و فوم سقفی و ۲۷ درصد در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی مانند فرآورده‌های لبنی، فرآورده‌های گوشتی، آرد، قند و شکر و ... قرار دارد.

نیازی با بیان اینکه هشت درصد از واحد‌های زیرپوشش اداره استاندارد نیز در حوزه صنایع شیمیایی و پتروشیمی فعالیت می‌کند، افزود: حوزه صنایع بسته بندی و سلولزی نیز ۶ درصد واحد‌های زیرپوشش را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: در حوزه صنایع برق و الکترونیک پنج درصد و در حوزه صنایع خودرو و نیروی محرکه و همچنین حوزه صنایع مکانیک و فلزشناسی نیز هر کدام چهار درصد تحت نظارت اداره استاندارد قرار دارد.

وی یادآور شد: در حوزه صنایع مهندسی پزشکی سه درصد و در حوزه فلزات گرانبها نیز ۲ درصد تولیدات تحت پوشش و کنترل قرار دارند.

نیازی در پایان تصریح کرد: کلیه این واحد‌ها به صورت دوره‌ای، بازرسی و فرآورده‌های آن مورد نمونه برداری و آزمون قرار می‌گیرند و در صورتی که نظام کنترل کیفیت در واحد تولیدی جاری و نتایج آزمون فرآورده نمونه برداری شده با استاندارد‌های ملی مربوطه مطابقت داشته باشد به واحد تولیدی اجازه داده می‌شود از علامت استاندارد بر روی کالای خود استفاده نماید .

 

 

انتهای پیام/د

انجام بازرسی و نمونه برداری به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد

 

برچسب ها: بازرسی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.