پس از شکست چهارمین دور مذاکرات برای افزایش دستمزد ساعتی کارکنان امنیتی فرودگاه‌های آلمان، فرودگاه‌های متاثر از این مسئله آماده اعتصاب شده‌اند.

کاکنان فرودگاه‌های تگل و شونفلد برلین آماده اعتصاب هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، به دنبال شکست چهارمین دور مذاکرات میان وردی، بزرگترین اتحادیه تجاری آلمان و انجمن فدرال شرکت‌های امنیتی هوایی، پرسنل امنیتی در فرودگاه‌های «تگل» و «شونفلد» برلین قصد دارند روز دوشنبه برای چهار ساعت اعتصاب کنند.

بنا به گزارش وردی، اعتصاب ساعت 5 صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد و تا ساعت 8:45 به وقت محلی ادامه خواهد یافت. تگل و شونفلد اخطار داده‌‌اند که ممکن است «اختلالات شدید» در ترافیک هوایی رخ دهد و از مسافرانی که قصد سفر در روز دوشنبه را دارند خواسته‌اند با شرکت‌های هوایی برای بررسی وضعیت پرواز مورد نظر خود تماس بگیرند.

این تصمیم وردی پس از آن اتخاذ می‌شود که انجن فدرال شرکت‌های امنیتی هوایی آنچه که به گفته مقامات اتحادیه «یک پیشنهاد کاملا ناکافی» بود در گفتگوها برای افزایش دستمزد 23 هزار کارمند امنیتی فرودگاه‌های آلمان  مطرح کردند.

انجمن پیشنهاد افزایش دستمزد دو درصدی در سال را برای کسانی که قرار داد دوساله دارند مطرح کرد و همچنین افزایشی در دستمزد کارکنان آلمان شرقی پس از پنج سال پیشنهاد داد. این در حالی است که اتحادیه وردی خواستار افزایش دستمزد ساعتی تا 20 یورو (22.79 دلار) برای کارمندان مشغول به کار در  قسمت کنترل مسافران، حمل و نقل، پرسنل و کالا در همه فرودگاههای آلمان شده است. در حال حاضر، کارمندی که در قسمت کنترل مسافران در یکی از دو فرودگاه برلین مشغول به کار است در هر ساعت 17.12 یورو دریافت می‌کند.

«رینر فربرتشوازر،» مدیر عامل کمیته مذاکره کننده جمعی کارفرماها، در این باره گفت: «به نظر می رسد وردی مایل به مذاکره درباره یک توافقنامه جمعی است تا یک اعتصاب دسته جمعی». او در ادامه گفت: تقاضاهای وردی می‌تواند به معنای افزایش دستمزد فردی تا 55 درصد در برخی از فرودگاه‌ها باشد.

این اتحادیه تجاری اعتصابات احتمالی در سایر فرودگاه‌ها در سراسر آلمان را رد نکرده است. دور پنجم مذاکرات در 23 ژانویه در برلین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار