فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از رشد ۴۵ درصدی جرائم در حوزه فضای مجازی در ۹ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال و کشف ۸۴ درصدی این جرائم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت به وقوع جرائم در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال، جرائم سایبری در این شهرستان ۴۵ درصد افزایش یافته که ۸۴ درصد جرائم در این بازه زمانی توسط پلیس کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار پرونده‌های پلیس فتا مربوط به برداشت‌های غیر مجاز از حساب افراد است، افزود: ماموران طی ۹ ماهه ابتدایی امسال موفق شدند، ۹۵ درصد کلاهبرداری‌های رایانه ای، ۷۹ درصد برداشت‌های غیر مجاز، ۹۵ درصد جرائم مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۰۰ درصد جرائم مربوط به انتشار تصاویر خصوصی افراد را کشف کنند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه پلیس فتا در سال ۹۰ در ناجا تاسیس و در این شهرستان هم در سال ۹۲ افتتاح شد، ادامه داد: از ابتدای تاسیس پلیس فتا شاهد افزایش وقوع جرائم فضای مجازی هستیم.

سرهنگ زراعتیان در تشریح دلایل افزایش جرائم سایبری نیز اینگونه بیان کرد: عواملی مثل افزایش کاربران فضای مجازی، گسترش شبکه‌های اجتماعی، ضعف اطلاعات و آگاهی شهروندان و از همه مهم‌تر حرص و طمع برخی از مالباختگان در رسیدن به منافع مادی با کمترین رنج و زحمت از مهم‌ترین دلایل افزایش جرائم در فضای مجازی است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند در بحث جنگ نرم و تغییر نگرش و افکار مردم مشکلاتی را برای ما ایجاد کند، افزود: شهروندان تا آنجا که امکان دارد از ورود به فضای مجازی و اعتماد به کاربرانی که آن‌ها را نمی‌شناسند جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/چ

افزایش جرائم سایبری در مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار