وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سفارت این کشور در آمریکا از واشنگتن در خصوص بازداشت یکی از شهروندان روس توضیح خواسته است.

روسیه از آمریکا در خصوص دستگیری تبعه روس توضیح خواستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو از طریق سفارت خود در آمریکا به دنبال دسترسی به دیمیتری ماکارنکو، تبعه روس در بازداشت واشنگتن، است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: سفارت ما در آمریکا همچنان به دنبال دسترسی کنسولی به دیمیتری ماکارنکو طبق کنوانسیون کنسولی دوجانبه است. این دسترسی باید تا پیش از دوم ژانویه میسر می ‌شد. وزارت خارجه روسیه یادآور شد که مسکو از واشنگتن در این خصوص توضیح خواسته است و تاکید کرد مقامات آمریکا تا سه روز پس از بازداشت ماکارنکو در این خصوص اطلاع نداده اند.

بر اساس حکم دستگیری این تبعه روسیه، وی متهم است که در ژوئن سال 2017 میلادی به منظور صادرات محصولات دفاعی بدون مجوز جاسوسی کرده است.

حکم بازداشت دیمیتری ماکارنکو از سوی  دادگاه منطقه ای جزایر ماریانای شمالی در ایالت فلوریدای آمریکا صادر شده است. ماکارنکو بیست و نهم  دسامبر در جزیره گوام دستگیر شد با این حال خبر بازداشت او بلافاصله منتشر نشد. دادگاه منطقه ای جزایر ماریانای شمالی در ایالت فلوریدا همچنین به مقام های آمریکایی اجازه داده است که ماکارنکو را برای محاکمه به آمریکا منتقل کنند. آمریکا در ماه جولای سال گذشته میلادی نیز ماریا بوتینا، شهروند 29 ساله روس را به اتهام جاسوسی در این کشور دستگیر کرده بود.

روابط آمریکا و روسیه از سال 2014 و پس از پیوستن کریمه به روسیه و به دنبال آن مطرح شدن مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دچار تنش شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار