حوزه فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است/بودجه‌هایی که متولیان امر به حوزه فرهنگ اختصاص می‌دهند بسیار ناچیز استامام جمعه بردسکن گفت:بودجه‌هایی که متولیان امر به حوزه فرهنگ اختصاص می‌دهند بسیار ناچیز است و این بیانگر مظلومیت فرهنگ در کشور است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن در نشست صمیمی با رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با بیان اینکه  آیا یک بودجه ۳ میلیون تومانی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن در طول سال پاسخ گوی هزینه‌های جاری این اداره را می‌دهد تا چه رسد به برگزاری کار‌های فرهنگی؟ گفت: اعتباری‌که دولت برای مسائل فرهنگی هزینه می‌کند قابل مقایسه با سرمایه گذاری دشمنان نیست و اگر می‌خواهیم در زمینه مسائل فرهنگی و دینی به جایگاه مطلوبی برسیم باید هزینه‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی و مدیران متولی این حوزه نباید فراموش‌کنند که بدون اعتبار و بودجه تحقق اهداف فرهنگی میسر نیست.
 
امام جمعه بردسکن به نقش مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی‌کشور اشاره کرد و گفت: مساجد نقشی اساسی در جذب جوانان به مسائل دینی و فرهنگی دارند و مساجد می‌توانند با برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی، آموزشی و ... اقشار مختلف را به سمت خود جلب‌کنند ؛ حقیقتا مردم توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و مذهبی دارند و به صورت خودجوش در مناسبت‌های مختلف در طول سال مشارکت همه جانبه‌ای دارند.
 
حجت الاسلام علی اصغر امینی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم افزود: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با تقویت باور‌های دینی زمینه نشاط و شادابی را در مردم ایجاد کنند، ولی این نشاط و شادابی باید در چارچوب خاص خودش اجرا شود.
 
وی به تعامل و همدلی مجموعه شهرستان در حوزه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: کار در حوزه فرهنگ نیاز به همکاری همه جانبه دارد چرا که دشمنان برای تضعیف فرهنگ ما سرمایه گذاری و تبلیغات زیادی را هزینه می‌کنند.
 
امام جمعه بردسکن گفت: درکنار انجام هرکاری باید به پیوست فرهنگی آن توجه کرد و با توجه به اهمیت و جایگاهی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد باید در برنامه‌های این حوزه لحاظ شود.
 
 حجت الاسلام امینی افزود: خوشبختانه عملکرد شورای فرهنگ عمومی بردسکن سال قبل در سطح استان رتبه اول را کسب کرد و امید است این شورا با جدیت به فعالیت خود ادامه دهد و همچنان این جایگاه را حفظ کنیم.

وجود هنرمندان در بدنه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین سرمایه است

مجید مفتوحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن هم  در این جلسه برنامه‌های فرهنگی هنری و توجه به کاهش ناهنجاری‌ها و صیانت از هویت و سبک زندگی و کمک به ارتقا و جایگاه فرهنگی شهرستان را نیز ماموریت‌های این اداره اعلام کرد.
 
وی وجود هنرمندان در بدنه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی را بهترین سرمایه دانست و تصریح کرد: کار فرهنگی نیاز به عزم همگانی دارد و باید همه در کنار یکدیگر به ارتقاء فرهنگ کمک کنیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار