واحد ۴ بخار نیروگاه نکا جهت انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا اعلام کرد: واحد ۴ بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت اسمی ۴۴۰ مگاوات به منظور انجام تعمیرات اساسی و آمادگی تولید در تابستان و پیک مصرف برق از مدار خارج شد.

این واحد طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی) از مدار خارج و برای انجام تعمیرات آن  ۸۵ روز زمان پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است؛ در طول تعمیرات این واحد اقدامات و فعالیت‌های مختلفی به روی تجهیزات بخش‌های مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق، شیمی صورت می‌گیرد.

همچنین طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحد‌های بخاری این نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار میگیرند، بر همین اساس قبل از این ۸ نوبت تعمیرات اساسی و نیمه اساسی در این واحد انجام شده و تعمیرات جاری نهمین تعمیرات برنامه ریزی شده این واحد از زمان راه اندازی اولیه  تاکنون است.

لازم به ذکر است؛ نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید انرژی برق به میزان ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، سهم ۴ درصدی در تأمین برق کشور دارد.

انتهای پیام/ م

خارج شدن واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار