مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: فاز نخست شهرک صنعتی دریایی انجام شده و درحال حاضر، آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران جهت استقرار در این شهرک را داریم.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر امیرزاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: با توجه به ساحلی بودن استان هرمزگان و برخورداری از هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی، نیاز احداث زیرساخت صنعتی با توجه به مزیت استان، در شهرک‌های صنعتی استان احصاء شد.

وی افزود: صنایع دریایی یا خدمات حوزه دریایی یکی از مزیت‌های استان هرمزگان است و با توجه به این مهم، نیاز به احداث شهرک تخصصی صنایع دریایی به‌عنوان اولین شهرک صنعتی در نوع خود در سطح کشور احصاء شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با بیان این‌که در شهرک‌های صنعتی، صنایع کوچک و متوسط مستقر می‌شوند، تصریح‌کرد: مکان احداث این شهرک در کشتی‌سازی خلیج فارس به عنوان منطقه‌ای کاملا صنعتی در حوزه صنعت کشتی‌سازی صنعت بزرگ جانمایی شده است.

امیرزاده به اهداف احداث شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی در هرمزگان اشاره داشت و گفت: خدمات‌دهی به صنایع بزرگ حوزه دریایی و کشتی‌سازی از طریق تامین کالا‌ها و ارائه خدمات مورد نیاز واحد‌های بزرگ کشتی‌سازی که قرار است در این شهرک در حوزه تامین رنگ دریایی، انواع گیربکس دریایی و همچنین تامین خدمات به شناور‌ها سرمایه‌گذاری کنند، از جمله اهداف احداث این شهرک صنعتی است.

وی با اشاره به وسعت شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی افزود: این شهرک به وسعت ۲۲۰ هکتار در منطقه ویژه کشتی‌سازی جانمایی شده است و فاز نخست این شهرک انجام شده است و درحال حاضر، آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران جهت استقرار در این شهرک را داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان ابراز داشت: سرمایه‌گذاران می‌توانند از هم اکنون، سرمایه‌گذاری را در این شهرک صنعتی آغاز و صنعت کشتی‌سازی را بومی‌سازی، و در در کشور و استان هرمزگان تولید کنند.

منبع فارس

انتهای پیام/م

احداث شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.