بیش از ۵۷ درصد دشت‌های کشور ممنوعه هستند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: از ۶۰۹ دشت مطالعه شده در کشور، ۳۵۰ دشت ممنوعه هستند.

بیش از ۵۷ درصد دشت‌های کشور ممنوعه هستند به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جهانگیر حبیبی در گردهمایی سراسری معاونین حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت‌های سهامی منطقه‌ای کشور در بوشهر افزود: زمانی که میزان ورودی و خروجی از دشت یکسان و متعادل نباشد، دشت ممنوعه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تا وقتی که این شرایط برقرار باشد، دشت مورد نظر ممنوعه باقی خواهد ماند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: با توجه به اضافه برداشت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، تا کنون دشتی در کشور نداشته‌ایم که از ممنوعیت خارج شود.

حبیبی با اشاره به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تصریح کرد: باید تا پایان برنامه ششم توسعه برداشت  آب سفره‌های زیرزمینی یازده میلیارد مترمکعب کاهش یابد و دشت‌ها به تعادل برسند.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ درصد از برنامه‌های پیش بینی شده برای احیا و تعادل منابع آب زیرزمینی اجرا شده است و امیدواریم با سرعت بیشتری بتوانیم در ماه‌های باقی‌مانده بقیه برنامه‌ها را محقق کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، از مردم خواست همکاری کنند تا برداشت آب از منابع زیرزمینی متعادل شود و شرایط دشت‌ها مساعد شود.

انتهای پیام/ک

برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی باید یازده میلیارد مترمکعب کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.