معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب باید توسعه گلخانه‌ها در اولویت باشد.

توسعه گلخانه‌ها در اولویت باشدبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی در قزوین گفت: کشت گلخانه ای، ۵ درصد آب مورد نیاز در کشت سنتی را مصرف می‌کند از این رو باید توسعه گلخانه‌ها در اولویت باشد.

طهماسبی با اشاره به بهره گیری از سایبان در بخش کشاورزی افزود: استفاده از سایبان هم باعث صرفه جویی ۳۰ درصدی در منابع آبی می‌شودو هم از محصولات در برابر تگرگ و سرما هم حفاظت می‌کند.

وی درباره انتخاب نهال هم افزود: وجود ۴۰۰ هزار نهال پیوندی موجب گستردگی و تنوع محصول شده که در دسترس همه بهره برداران است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان قزوینی به علت مجهز شدن به دانش و فناوری روز، موفقیت‌های زیادی در کشاورزی و باغداری به دست آورده اند به طوی که از ۱۵۸ تولیدکننده نمونه ملی، ۷ نفر از استان قزوین هستند.

در پایان این مراسم از ۷ تولید کننده برتر ملی و ۴۷ تولید کننده استانی در بخش‌های زراعت، باغبانی، امور دام، شیلات، آب و خاک، تشکل‌های ترویجی، منابع طبیعی، کشاورزی حفاظتی، مکانیزاسیون و زکات تجلیل شد.

انتهای پیام/

مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.