مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اگر در فضای مجازی فعالیت به هنگام نداشته باشیم اخلاق اجتماعی ما در جامعه قطعا با آسیب روبه رو می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در دوره آموزشی یک روزه مبلغان بومی بقاع متبرکه گیلان که در آستان خواهر امام رشت برگزار شد، گفت: روحانیون باید برای مباحث اخلاقی در فضای مجازی نیز ورود کنند و اگر در فضای مجازی فعالیت به هنگام نداشته باشیم اخلاق اجتماعی ما در جامعه قطعا با آسیب روبه رو خواهد شد.

وی، با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: کسی که دشمنان خود را نشناسد در حیات خود دچار خسران و ضرر می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اگر برنامه‌های جذاب برای جذب نوجوانان و جوانان و حتی کودکان به مسجد نداشته باشیم مسجد ما به مسجد سالمندان تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام غلامحسن تسخیری، با بیان اینکه دشمنان انسان به دو گروه دشمنان بیرونی و درونی تقسیم می‌شوند، افزود: طبق آیات قرآن کریم دشمنان انسان به ۶ گروه کافران، منافقین، مشرکین، مرجفین، شیطان و نفس تقسیم می‌شوند.

وی گفت: دشمنان بیرونی ممکن است تجهیزات قوی تری داشته باشند، اما خداوند جرائت اقدام را از آنان میگیرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: بیشترین ضربه‌ای که انسان و مومنین متحمل میشوند از ناحیه دشمنان درون از جمله منافقین، شیطان و نفس است.

حجت الاسلام غلامحسن تسخیری گفت: تلفن‌های همراه و فضای مجازی از محیط‌های خطرناکی هستند که اگر کنترل نشوند شیطان را به حریم خصوصی انسان می‌کشانند.

وی افزود: از نکاتی که مبلغان و روحانیون باید نسبت به آن ورود پیدا کنند اخلاق رسانه و اخلاق فضای مجازی است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: خوراک رسانه ای، تولید محتوا در حوزه معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی و پاسخ به شبهات در محیط‌های رسانه‌ای و مجازی از زمینه‌های مهم فعالیت مبلغان و روحانیت در عصر کنونی باید باشد.

حجت الاسلام غلامحسن تسخیری افزود: بیشترین فعالیت را در محیط مجازی کسانی دارند که تقید چندانی به مبانی دینی ندارند.

وی، نسبت به خطراتی که از جانب فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متوجه فضای فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی کشور است هشدار داد و گفت: اگر در فضای مجازی فعالیت به هنگام و به اندازه نداشته باشیم اخلاق اجتماعی در جامعه ما در آینده قطعا آسیب خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: دشمنان به صورت گستره فعالیت ضد دینی و ضد فرهنگی دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

روحانیون باید در مباحث اخلاق  به فضای مجازی ورود کنند

برچسب ها: سپاه ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.