اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی در شهرستان لاهیجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهلا شهابیان رئیس انجمن خانه داستان بیژن نجدی گفت: اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی، اواخر دی ماه در شهرستان لاهیجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، انجمن خانه داستان بیژن نجدی از سال ١٣٩٤در لاهیجان فعالیت‌های ادبی خود را آغاز کرده است، افزود: این انجمن تاکنون دو دوره جایزه ادبی بیژن نجدی را به صورت استانی برگزار کرده است و نخستین فراخوان آن پارسال و دومین دوره آن نیز  امسال برگزار شد.

رئیس انجمن خانه داستان بیژن نجدی با بیان این اینکه، هم اکنون داوران در حال بررسی آثار ارائه شده، هستند، گفت: پس از پایان یافتن مهلت ارسال آثار دومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی حدود ۱۰۰ داستان به دبیرخانه این جشنواره ادبی ارسال شد.

شهلا شهابیان با اشاره به اینکه، بر اساس نظر داوران این دوره ٢٠ داستان واجد شرایط تشخیص داده شد و برای داوری نهایی و انتخاب نفرات اول تا سوم در اختیار داوران مرحله دوم قرار گرفت، افزود: ١٠ داستان برگزیده نیز در مجموعه‌ای با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان چاپ خواهد شد.

وی به برگزاری جلسات کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب نویسندگان تازه کار و برگزاری سه دوره کارگاه آموزشی داستان نویسی در سه مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال که از فعالیت‌های خانه داستان بیژن نجدی است، اشاره کرد و گفت:  این انجمن سعی دارد در سال‌های آینده جایزه ادبی بیژن نجدی را به صورت ملی در کشور برگزار کند.

بیژن نجدی شاعر و داستان‌نویس گیلانی متولد ١٣٢٠ از پیشگامان داستان‌نویسی پست مدرن در ایران به‌شمار می‌رود و داستان‌هایش در سبک‌های واقع‌گرایی و فرا واقع‌گرایی نوشته شده است.

این نویسنده گیلانی در شهریور ١٣٧٦ درگذشت و از آثار بیژن نجدی می‌توان به یوزپلنگانی که با من دویده‌اند، دوباره از همان خیابان ها، داستان‌های ناتمام، خواهران این تابستان، واقعیت رؤیای من است و پسرعموی سپیدار اشاره کرد.

 

انتهای پیام / ق

 

برگزاری اختتامیه جایزه ادبی بیژن نجدی در لاهیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.