هدایتی گفت: تمام نوبت‌دهی در مراکز درمانی این سازمان به شکل الکترونیک انجام می‌شود و هیچ فردی در روند آن دخالت ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا هدایتی مدیر روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی قم گفت: از سال ۸۶ نوبت‌دهی در تمام مراکز درمانی تأمین اجتماعی کشور به‌صورت تلفنی انجام می‌شود و از ابتدای سال ۹۷ علاوه بر تلفن، روش‌های موبایلی و اینترنتی به روش‌های نوبت‌دهی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام نوبت‌دهی در مراکز درمانی این سازمان به شکل الکترونیک انجام می‌شود و هیچ فردی در روند آن دخالت ندارد،عنوان کرد: در استان قم بیش از ۷۵۰ هزار نفر دفترچه درمانی تأمین اجتماعی دارند و این در حالی است که این سازمان در شهر قم تنها سه مرکز درمانی سرپایی و یک مرکز بستری دارد و در این چهار مرکز نهایت خدمتی که می‌توانند به همشهریان ارائه دهند به‌صورت میانگین چهار هزار نفر در روز در سه نوبت است.

مدیر روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی قم عنوان کرد:۱۰ درصد نوبت‌ها برای تکریم سالمندان است که در صورت مراجعه برای موارد خاص با هماهنگی ریاست مراکز به آن‌ها نوبت داده می‌شود و مابقی از روش‌های ذکرشده به متقاضیان نوبت اختصاص می‌یابد.

هدایتی افزود: آماری که از میزان تماس‌ها با مراکز درمانی تأمین اجتماعی وجود دارد بین ۸ تا ۱۰ برابر میزان ظرفیت خدمات‌دهی است و افراد زیادی که بعدازاین چهار هزار نفر موفق به دریافت نوبت نمی‌شوند این‌طور برداشت می‌کنند که سیستم نوبت‌دهی مشکل دارد.

وی یادآور شد: نکته قابل‌توجه این است که با این تعداد بیمه‌شده، تعداد تقاضایی که برای استفاده از مراکز تأمین اجتماعی وجود دارد بسیار زیادتر از امکانات و تجهیزات سازمان است.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی بر اساس قانون به دو روش به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کند،تصریح کرد: روش اول درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی تأمین اجتماعی است و روش دوم از طریق درمان غیرمستقیم است؛ در استان قم بیش از ۸۵۰ بیمارستان، درمانگاه، مطب و مراکز پاراکلینیکی با تأمین اجتماعی قرارداد دارند که بیمه‌شده در صورت مراجعه به این مراکز باید مبلغی را بپردازد.

مدیر روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با تأکید بر اینکه در استان قم هشت بیمارستان وجود دارد که اگر تمام آن‌ها در اختیار تأمین اجتماعی باشد بازهم پاسخگوی حجم بالای متقاضیان نخواهیم بود،بیان کرد: مشکل ما با افزایش تعداد مراکز درمانی حل نمی‌شود و درنهایت تعدادی از متقاضیان پشت صف می‌مانند و پیشنهاد می‌شود برای رفع این مشکل به مراکز دولتی که با هزینه کمتری ارائه خدمت می‌کنند مراجعه شود.

انتهای پیام/ح

تقاضای درمان در مراکز تأمین اجتماعی قم ۱۰ برابر ظرفیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار