مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: امروز آموزش‌وپرورش با کمبود فضاهای آموزشی و اعتبارات رو به رو است.

استان سمنان با کمبود فضاهای آموزشی و اعتبارات رو به رو استمحمد دستورانی در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه مهم‌ترین مشکل امروز آموزش‌وپرورش کمبود فضاهای آموزشی و اعتبارات این حوزه است،گفت: هم‌اکنون ۴۰ مدرسه دو نوبته در سطح استان فعالیت دارند که نشان از کمبود فضای تحصیلی می‌دهد.

وی از موانع پیش پای اجرای طرح‌های آموزش‌وپرورش یادکرد و افزود: نبود تفسیر مشترک از فهم قوانین، آموزش‌وپرورش را در ساخت فضای آموزشی دچار مشکل کرده و این امر باید به‌زودی برطرف شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش  پروژه ناتمام زیادی دارد،اظهار داشت: عدم استحکام بنا در بسیاری از مدارس دولتی یک چالش پیش روی این اداره کل است.

وی بیان داشت: بالغ بر۲۲ درصد از فضاهای آموزشی استان سمنان ازنظر گرمایشی استاندارد نیستند،که برطرف کردن این نواقص قطعاً نیازمند عزم همه دستگاه‌ها و همچنین تخصیص اعتبارات دارد.

دستورانی با اشاره به ضرورت تجهیز هنرستان‌ها به‌مثابه یک چالش دیگرتصریح کرد: هنرستان‌ها دارای نقش مهمی در پرورش استعدادها و هدایت تحصیلی به سمت مهارت افزایی دارند اما تجهیزشان امروز نیازمند اعتبارات است.

وی همچنینخاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی در سمنان ۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است که نشان‌دهنده وضعیت خوب تحصیلی در این استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان پوشش پیش‌دبستانی برای سه سال متوالی در استان سمنان با نرخ ۸۷ درصد را دیگر شاخص موفقیت‌آمیز آموزش‌وپرورش استان در سال جاری دانست .

انتهای پیام / م

رتبه نخست استان سمنان در زمینهٔ فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار