رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام مجید میرزایی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : همزمان با سراسر کشور در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری طرح تربیت حافظان قرآن کریم هفتمین سال خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت : این طرح در قالب آزمون سراسری نهم اسفند ماه در دو بخش کتبی و شفاهی و چهار محور و ۱۸ رشته شامل محور‌های حفظ قرآن کریم، مفاهیم و تفسیر برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: این آزمون به صورت کتبی برای غیر دانش آموزان و به صورت شفاهی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

وی محور‌های شرکت در این مسابقه را شامل حفظ جزء ۳۰، حفظ سه جزء، پنجم، ۱۰،۱۵،۲۰،۲۵ و حفظ کل و همچنین مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت و تفسیر سوره اسرا بر مبنای تفسیر نمونه اعلام کرد.

به گفته حجت الاسلام میرزایی، علاقمندان با مراجعه به سایت www.quranedu.ir می‌توانند نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت منابع آزمون اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مرحله کتبی این آزمون در ۲۹ اسفند ماه و محله شفاهی از دوازدهم تا شانزدهم این ماه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت برای تمام مقاطع سنی آزاد است خاطرنشان کرد: به قید قرعه جوایز نفیسی از جمله ده خودرو سواری، هزاران جائزه مادی و معنوی به نفرات برگزیده اعطا خواهد شد همچنین به نفراتی که حائز امتیاز ۷۰ به بالا شوند گواهینامه حفظ و مفاهیم اعطا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این آزمون به صورت رسمی برگزار خواهد شد گفت: تمام موسسات قرآنی زیر مجموعه اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی، موسسات زیر مجموعه سازمان اوقاف، تبلیغات، ارشاد و موسسات آزاد می‌توانند در این آزمون حضور یابد.

وی جوایز درنظرگرفته شده را سه میلیارد تومان در سراسر کشور اعلام کرد و بیان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در استان کرمانشاه در این آزمون ثبت‌نام کردند که ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون حضور یافتند و در این بین ۴۰۰۰ نفر موفق به کسی امتیاز ۷۰ به بالا شده و در مرحله قرعه کشی حضور یافتند و در نهایت ۳۴۰ نفر از جوایز نفیس بهره‌مند شدند.

به گفته حجت الاسلام میرزایی طرح بشارت هم ویژه حفظ جز ۳۰ قرآن کریم در سه سرفصل ابتدا، اواسط و انتهای جز سی برای افرادی که حافظ جز ۳۰ هستند در نظر گرفته شده است.

به گفته حجت الاسلام میرزایی دانش‌آموزان علاوه بر این سایت می‌توانند از طریق سایت همگام آموزش و پرورش در آزمون حضور یابند و زمان ثبت نام حضور در این آزمون‌ها از ۱۰ دی ماه آغاز شده و تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت و تمدید نخواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

طرح تربیت حافظان قرآن کریم هفتمین سال خود را آغاز خواهد کرد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.