معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در سال جاری بهسازی بافت‌های با ارزش در ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از روستاهای شهرستان اردکان و میبد، پرداختن به صنایع تبدیلی و کوچک را از سیاست‌های دولتی برای رونق کسب و کار در روستا‌ها عنوان کرد و گفت: در سال جاری طرح بهسازی بافت‌های با ارزش در ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که روستا‌ها در نظام برنامه‌ریزی کشور درحال بازگشت به جایگاه واقعی خود هستند، پراکندگی و وسعت شهرستان اردکان را یکی از موانع خدمات رسانی بیش‌تر به روستا‌ها عنوان کرد.

وی به وضعیت کم آبی استان یزد اشاره و تصریح کرد: با توجه به کمبود آب ، بازده کشاورزی در روستا‌ها کاهش یافته است و باید با سیاست‌های تشویقی، اقتصاد روستاییان را به سمت گردشگری هدایت کنیم.

شاملو افزود:با توجه به ویژگی‌های معماری بومی روستا‌های استان یزد، این استان موقعیت خاصی دارد و پیشنهادات خوبی ازاستان مطرح شده که درکار گروه ملی تعدادی مصوب و تعدادی هم در دست بررسی است.

وی ادامه داد: برای اجرای برنامه‌ها به طور میانگین برای هر روستا با توجه به گستردگی که دارند بیش از یک و نیم میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ ا

هدایت اقتصاد روستاییان به سمت گردشگری به دلیل کم آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار