دولت دونالد ترامپ برای ایجاد تفرقه میان حزب‌الله و لبنان تصمیم دارد یک بسته کمک نظامی به ارزش صد میلیون دلار در اختیار ارتش لبنان قرار دهد.

توطئه آمریکا برای تفرقه بین حزب‌الله و ارتش لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، دولت آمریکا تصمیم دارد یک بسته کمک نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای ارتقاء تانکها و بالگردهای تهاجمی لبنان به ارتش این کشور ارائه دهد.

بنا به گزارش وب‌سایت المانیتور، این اقدام آمریکا تلاشی دیگر از سوی واشنگتن برای کاهش نفوذ حزب‌الله در امور داخلی لبنان است.

خبرنگار المانیتور می‌گوید به سندی از وزارت دفاع آمریکا دست یافته که نشان می‌دهد این بسته کمک نظامی شامل آموزش خلبانی، استفاده از تفنگ‌های تک‌تیرانداز، تجهیزات دید در شب، خمپاره‌های یگان‌های پیاده‌نظام، وهمچنین ارائه خدمات تعمیر و نگهداری در زمینه بالگردهای تهاجمی و موشکهای هدایت‌شونده لیزری است که سال گذشته در اختیار ارتش لبنان قرار گرفته است.

به نوشته المانیتور، وزارت دفاع آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بود به منظور مقابله با نفوذ حزب الله در عرصه سیاسی و نظامی لبنان، توانمندی‌های ارتش این کشور را ارتقا می‌دهد.

«ربکا رباریش»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به کمکهای نظامی واشنگتن به ارتش لبنان گفت: «تقویت ارتش لبنان در راستای طیفی از اهداف آمریکا در خاورمیانه از جمله مقابله با نفوذ ایران و حزب‌الله در لبنان است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار