هند اظهارات تمسخرآمیز ترامپ درباره ساخت کتابخانه توسط این کشور در افغانستان را رد کرد.

واکنش هند به اظهارات تمسخرآمیز ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دهلی‌نو روز پنجشنبه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را در تمسخر «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند به علت تامین هزینه‌های یک کتابخانه در افغانستان، رد و اعلام کرد سه میلیارد دلار کمک عمرانی در اختیار این کشور جنگ زده قرار داده است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه (اینجا) از آنچه مدعی شد سخنان همیشگی مودی درباره ساخت یک کتابخانه در افغانستان است، انتقاد کرد و گفت: «با هند و نخست‌وزیر مودی رابطه خوبی دارم اما او مدام به من می‌گوید که در افغانستان یک کتابخانه ساخته. یک کتابخانه! ما هم باید هر بار از او تشکر کنیم. من نمی‌دانم ساخت کتابخانه در افغانستانِ جنگ‌زده چه دردی را دوا می‌کند؟!»

در بیانیه‌ای که توسط منابع دولتی در دهلی‌نو ارائه شد، آمده است: «هند به عنوان یک شریک عمرانی نقش مهمی در افغانستان ایفا می‌کند؛ به طوری که هدف از پروژه‌ها در افغانستان بهبودی ملموس زندگی مردم این کشور است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: دهلی‌نو به عنوان بزرگ‌ترین کمک‌کننده در منطقه، به طرح‌های زیربنایی، حمایت بشردوستانه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کرده است. کمک‌های دهلی‌نو شامل ساخت یک جاده ۲۱۸ کیلومتری، یک سد برای آبیاری مزارع و آموزش بیش از سه هزار و ۵۰۰ افغان در هند است. هند همچنین ۱.۱ میلیون تن گندم در اختیار افغانستان قرار داده و یک بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی کودکان را ساخته و نوسازی کرده است.

رام مادهاو، دبیرکل حزب حاکم هند نیز در واکنش به اظهارات ترامپ در توییتر خود اعلام کرد هند در افغانستان مشغول «ساختن زندگی» است. وی گفت: «ترامپ باید بداند به رغم اینکه از هر کمک دیگری (به افغانستان) انتقاد می‌کند، هند نه فقط کتابخانه بلکه جاده، سد، مدرسه و حتی ساختمان پارلمان می‌سازد.»

احمد پاتل، نماینده پارلمان و عضو ارشد حزب مخالف کنگره هند نیز در توییتر خود لحن سخنان رئیس‌جمهور آمریکا را «کاملا غیرقابل قبول» خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار