رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: تاکنون هزار لباس دوربین تهیه و توزیع شده و تا پایان امسال ۲ هزار و ۸۰۰ پلیس مجهز به لباس دوربین دار می‌شوند.

تجهیز ۲۸۰۰ پلیس به لباس‌های مجهز به دوربین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد شرفی  رئیس پلیس پیشگیری ناجا در همایش سالیانه روسا و معاونین کلانتری‌های استان زنجان گفت: رسالت اصلی پلیس تامین نظم و امنیت است چرا که نیاز فطری انسان‌ها است.

وی اظهارکرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پلیس نظام جمهوری اسلامی تمام برنامه ریزی خود را برای تامین امنیت و نظم و اقتدار کشور قرار داده است.

در نظام نوین جهانی شاخص‌هایی مشخص شده که هر کشوری بتواند شرایط و بستر‌ی را فراهم کند که بتواند هرنوع تهدید داخلی و خارجی را دفع کند و با تمسک به این توانمندی‌ها از ارزش‌های کشور حفاظت و صیانت کند،آن کشور از اقتدار ملی برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: پلیس براساس توانمندی نیروی انسانی و تجهیزات وضعیت خوبی دارد و این برای تامین امنیت کشور بسیار مهم است.

شرفی ابراز کرد: یکی از مولفه‌های تاثیر گذار در امنیت داخلی نرخ وقوع جرایم است که نرخ وقوع جرایم این استان نسبت به سایر استان‌ها پایین است.

وی افزود: یکی از دیگر مولفه‌های بحث آسیب‌های اجتماعی است که در این میان پلیس در این زمینه وارد شده، جوانان این استان دچار بحران هویت نیستند و زیر پرچم حسینی حرکت می‌کنند که این خود برای استان بسیار خوب است و از اول انقلاب تاکنون جوانان این استان ولایی بودند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه یکی دیگر از مولفه‌های امنیت داخلی بحث ترکیبی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است که به عنوان آشفتگی‌های اجتماعی عنوان شده است چرا که اگر آسیب‌های اجتماعی یا جرایم از حالت نرم خارج شود و سیستم نتواند شرایط را به حالت عادی برگرداند باید نگران باشیم و تحلیل کنیم، ولی چنین معضلی را در کشور نداریم و پلیس توانسته جرایم و آسیب‌های اجتماعی را کنترل کند.

شرفی اقتدار پلیس را یکی از دیگر مولفه‌های امنیت داخلی عنوان کردو گفت: اقتدار مبتنی برعملکرد مشهود، مبتنی برقدرت ومجاب گری و قدرت نرم پلیس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به وظیفه پلیس در تامین نظم و امنیت اشاره کرد و افزود: آن چیزی که در ناجا تعریف شده امنیت است چرا که مقدمه هر نوع توسعه و ترقی همه جانبه در جامعه و بستر مناسب برای رشد انسان‌ها است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی تاکید کرد و افزود: مردم در نظم و امنیت اجتماعی می‌توانند موثر باشند و باید با ناجا همکاری کنند.

شرفی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری دشمن در دهه چهارم انقلاب جرات حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد چرا که این نظام بیش از اینکه متکی به مولفه‌های قدرت سخت خود باشد متکی به مولفه‌های نرم است.

وی به تهیه ۴۰ هزار لباس دوربین دار در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار لباس دوربین تهیه وتوزیع شده و  تا پایان امسال ۲ هزار و ۸۰۰ پلیس مجهز به لباس دوربین دار می‌شوند و این طرح تاکنون نتایج خوبی داشته و توانسته سند محکمی برای جرایم باشد. در این میان لباس دوربین‌دار توانسته در حوزه برخورد کارکنان ناجا و رفتار آن‌ها موثر واقع شود.

شرفی تصریح کرد: استفاده از این دوربین‌ها می‌تواند امکان و شرایط لازم برای پایش آنلاین گشت‌های پلیس، ضبط و ثبت ماموریت‌ها و ... را فراهم کند.

شرفی با بیان اینکه پلیس ملزم به استفاده از خدمات و تجهیزات نوین است، افزود: ارائه خدمات بهتر، تکریم مردم، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و خروج از رسیدگی به پرونده‌ها از حالت سنتی عامل ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

وی یادآور شد: پلیس در گذشته ساختار‌هایی سخت و رویکردی سلبی داشت و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های فناورانه نقش مهمی در ارائه خدمات دارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به هوشمندسازی و مجازی کردن کلانتری‌ها برای کاهش مراجعات مردم اشاره کرد و گفت: این مهم به افزایش رضایتمندی مردم منجر می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/ژ

امنیت،مهم ترین اولویت پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.