مجری طرح آببندان‌های کشور گفت: از هفته آینده کار نوسازی آببندان‌های مازندران آغاز می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  بخشنده مجری طرح آببندان‌های کشور در جلسه بررسی روند لایروبی آببندان‌های مازندران با بیان اینکه استان از لحاظ وسعت کاری از سایر استان‌های شمالی جلوتر است، گفت: برای پیشرفت کار در گام نخست باید مدیر طرح در استان مشخص شود و از هفته آینده کار نوسازی آببندان‌ها آغاز می‌شود.

وی خواستار انجام هرچه سریعتر مطالعات آببندان‌ها شد.

حسین نگهدار معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه مازندران دارای ۱۷ هزار هکتار آببندان در ۸۸۰ قطعه است، گفت: امسال ۴.۶ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی آببندان‌ها دریافت شد که با این میزان اعتبار تنها می‌توان ۲۰ آببندان را بهسازی کرد.

وی افزود: سال گذشته بسیاری از شالیزار‌های مازندران از کشت خارج شد و اگر به بهسازی و نوسازی آببندان‌ها توجه جدی شود می‌توان از عدم کشت شالیزار‌ها جلوگیری کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۶۵ درصد آببندان‌های کشور در مازندران متمرکز شده است، گفت: ۱۷ هزار هکتار آببندان در ۸۸۰ قطعه رتبه نخست را در تعداد آببندان‌های کشور دارد.

آببندان؛ استخر یا تالاب دست ساز خاکی و بسیار بزرگ است که از گود کردن و خاکبرداری یک محدوده و ریختن و کوبیدن و ایجاد دیواره خاکی دور این محدوده به وجود می‌آید تا روان آب‌ها در آن برای بهره برداری کشاورزی ذخیره شود.

 

انتهای پیام/آ

دریافت اعتبار ۴ میلیاردی برای بهسازی آببندان‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.