مقامات رژیم صهیونیستی از این گفته دونالد ترامپ که ایران «می‌تواند هر کاری که می‌خواهد در سوریه انجام دهد» شوکه شدند.

شوکه شدن مقامات اسرائیلی از سخنان ترامپ مبنی بر اینکه ایران می‌تواند هر کاری که می‌خواهد در سوریه انجام دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، مقامات رژیم صهیونیستی از این گفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که ایران «می‌تواند هر کاری که می‌خواهد در سوریه انجام دهد» شوکه شدند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان دونالد ترامپ گفت: «باعث ناراحتی است که او به موارد اطلاعاتی توجهی ندارد».

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه در نشست با اعضای کابینه‌اش درباره حضور نیروهای ایرانی در سوریه گفت: «آنها آزادند هر کاری که می‌خواهند در سوریه انجام دهند».

تایمز آو اسرائیل نوشت امروز یک مقام ارشد صهیونیست که نامش فاش نشده است، گفت: «باعث ناراحتی است که او (ترامپ) به مسائل اطلاعاتی توجهی ندارد». این مقام در ادامه افزود: «من کاملا شوکه شدم. ترامپ اصلا نمی‌داند در سوریه چه اتفاقی در حال وقوع است و ایرانی‌ها در حال مستحکم کردن موقعیت خود در این کشور هستند».

این پایگاه خبری در ادامه نوشت این اظهارنظر ترامپ پس از آن صورت می‌گیرد که دو هفته‌ پیش اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، مقامات رژیم صهیونیستی را ترساند. مقامات اسرائیل در این خصوص اظهار داشتند با خروج آمریکا از سوریه درها بر روی تهران باز خواهد شد تا به اصطلاح «سرزمین پلی» ایجاد کند از ایران به عراق و سوریه و از آنجا به لبنان و دریای مدیترانه.

ترامپ مدعی شد: «ایران دارد افرادش را از سوریه خارج می‌کند. آنها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند آنجا انجام دهند، آشکارا. اما آنها افرادشان را دارند خارج می‌کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا زمان دقیق خروج نیروهایش از سوریه را مشخصا اعلام نکرد. او گفت «سوریه خیلی پیش از این‌ها از دست رفته است. بعلاوه من آن را نمی‌خواهم – ما داریم راجع به شن و مرگ صحبت می‌‎کنیم. این چیزی است که ما داریم راجع به آن حرف می‌زنیم. راجع به ثروت گسترده حرف نمی‌زنیم، راجع به شن و مرگ حرف می‌زنیم». زمانیکه از او راجع به زمان خروج نیروهایش از سوریه سوال شد، گفت: «نمی‌خواهم هیچ‌وقت در سوریه باشم. من نگفته‌ام یک شبه از سوریه خارج نخواهیم شد. خروج نیروها به تدریج انجام می‌شود».

تصمیم آمریکا در خصوص خروج نیروهایش از سوریه، از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، نخستین اختلاف نظر قابل توجه میان اسرائیل و آمریکا است. گفته می‌شود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از ترامپ خواسته است راجع به این تصمیم تجدیدنظر کند. این تصمیم تنش بزرگی را در دولت خود ترامپ نیز به دنبال داشت؛ وزیر دفاع او، جیمز متیس، به دنبال آن استعفاء کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۳ دی ۱۳۹۷
زنده بادایران قدرتمند
آخرین اخبار