حسین طیبی درباره انتخابش به عنوان پنجمین فوتسالیست برتر سال ۲۰۱۸ به بیان نکاتی پرداخت.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت «فوتسال پلنت» که هر ساله لیست بهترین‌های فوتسال در سال میلادی را اعلام می‌کند، دوشنبه لیست بهترین‌های این رشته در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که حسین طیبی، ملی‌پوش ایران در رده پنجم بهترین بازیکن سال قرار گرفت. ستاره‌ای که هم در تیم ملی آقای گل است و هم در تیم باشگاهی‌اش «غیرت» قزاقستان. او در سال 2018 که چند روزی است به پایان رسیده قهرمانی‌های مختلف و عناوین جذاب ملی و باشگاهی را به دست آورد تا در جمع 5 فوتسالیست برتر دنیا قرار بگیرد. در این لیست، ریکاردینیو فوتسالیست معروف پرتغالی برای ششمین بار عنوان بهترین را به خود اختصاص داد. حسین طیبی درخصوص حضور در جمع بهترین بازیکنان سال جهان، شرایط تیم ملی فوتسال و همچنین حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا پاسخ داد.

گفتگوی خواندنی با پنجمین فوتسالیست برتر ایرانی در سال ۲۰۱۸


بیشتربخوانید : برترین‌های فوتسال جهان اعلام شدند


درباره انتخابت به عنوان پنجمین فوتسالیست برتر سال 2018 جهان صحبت می‌کنی؟

اول از همه خدا را شکر می‌کنم که این افتخار برای سال دوم نصیبم شد. البته این افتخار برای فوتسال ایران است و برای شخص حسین طیبی نیست. برای همین باید تشکر ویژه‌ای از مربیان و همبازی‌هایم داشته باشم، من نماینده تمام فوتسالیست‌های کشورم هستم.

چه دلایلی باعث حضور تو در جمع 5 بازیکن برتر دنیا شد؟

2018 سال بسیار خوبی برایم بود. هم در تیم ملی و هم با تیم باشگاهی‌ام. من با تیم «غیرت» در جمع 4 تیم برتر اروپا قرار گرفتم و با تیم ملی هم قهرمان جام ملت‌های آسیا شدم. از طرفی به عنوان یار کمکی با تیم مس سونگون در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردم که آنجا هم قهرمان شدیم. ضمن اینکه صاحب عناوین فردی مهمی از جمله آقای گل جام ملت‌های آسیا، آقای گل لیگ و جام حذفی قزاقستان شدم. با تیم غیرت در جام معتبر روسیه به نام «ارمیکو» شرکت کردم و آنجا هم آقای گل شدم. تمام این عناوین ملی و باشگاهی در انتخابم تأثیرگذار بود.

فکر می‌کنی تا کسب عنوان بهترین بازیکن فوتسال جهان چقدر فاصله داری؟

من پارسال هم کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن دنیا بودم که رتبه پنجم را به دست آوردم و امسال هم همین طور شد. همین که جزو 5 بازیکن برتر دنیا هستم، برایم افتخار بزرگی است ولی اینکه چقدر با نفر اول فاصله دارم، بستگی به خیلی چیزها دارد. خودم اعتقاد دارم که باید خیلی بیشتر تلاش کنم تا اتفاق‌های بهتری بیفتد.

الان وضعیتت در تیم غیرت چطور است؟

خدا را شکر خوب است. لیگ ما چند هفته‌ای است که شروع شده و در اروپا هم که در مرحله اول مقدماتی بازی کردیم و مقتدرانه به مرحله بعد صعود کردیم. مرحله حذفی هم که بازی سختی داشتیم با پیروزی پشت سر گذاشتیم و الان جزو 4 تیم برتر اروپا هستیم. غیرت، بارسلونا، اسپورتینگ لیسبون و اینترمویستار اسپانیا در این مرحله هستند. قرعه‌کشی مسابقات 10 روز دیگر است و بازی‌ها هم 4 ماه دیگر برگزار می‌شود. میزبان هم شهر آلماتی قراقستان است و تلاش می‌کنیم به فینال برسیم و قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شویم. پیش از اینکه من عضو این تیم شوم، غیرت قزاقستان تجربه 2 قهرمانی در اروپا را دارد ولی آرزوی من که سومی اروپا را با غیرت در کارنامه‌ام دارم، حضور در فینال اروپا و قهرمانی است.

در حال حاضر شرایط تیم ملی فوتسال را چطور ارزیابی می‌کنی؟

شرایط تیم ملی خوب است؛ در جام ملت‌ها که قهرمان شدیم و چند وقت پیش هم که تورنمنت اسلواکی را داشتیم و 2 بازی هم با صربستان خواهیم داشت. ما جام جهانی و جام ملت‌ها را در پیش داریم که سال بعد برگزار می‌شود. خیلی کار سخت‌تر است. چون مقدماتی جام جهانی است و همه تیم‌ها با شرایط بهتر می‌آیند و سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشم تا شرایط تیم ملی بهتر شود. مردم توقع‌شان از تیم ملی بعد از آن سومی دنیا بالاتر رفته است. البته به شخصه فکر می‌کنم هنوز شرایط‌مان در حد تیم سوم دنیا نیست؛ چه از لحاظ امکانات و چه تعداد بازی‌های تدارکاتی. باید با تیم‌های بزرگ‌تر بازی کنیم تا قوی‌تر شویم.

تو به فوتبال هم علاقه‌مند هستی و پیگیر نتایج و مسابقات! درباره شرایط تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا چه نظری داری و فکر می‌کنی ایران بتواند قهرمان شود؟

این طور نیست که بگوییم براحتی می‌توانند قهرمان شوند. چون کار خیلی سختی است ولی بچه‌های تیم ملی این توانایی را دارند که قهرمان شوند و مردم ایران را شاد کنند. ما هم امیدواریم و دعا می‌کنیم. به نظرم همه باید از تیم ملی حمایت کنند. ما در برهه زمانی حساسی هستیم و فکر می‌کنم که همه مردم هم می‌خواهند که این تیم قهرمان شود. البته خواسته‌مان باید واقع بینانه باشد؛ همان طور که تیم ما خوب است و مدعی، تیم‌های خوب دیگری هم هستند و تلاش می‌کنند.

بین بچه‌های تیم ملی فوتبال، کدام‌شان را از بقیه فوتسالی‌تر می‌بینی؟

به نظر من علی قلی‌زاده که الان مصدوم است و البته مهدی ترابی، فوتسالی بازی می‌کنند. حس می‌کنم قبلاً فوتسالیست بوده‌اند و توانایی بازی به عنوان یک فوتسالیست را هم دارند.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

حسین طیبی: باید بیشتر تلاش کنم تا اتفاق های بهتری بیفتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار