مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های استان آذربایجان شرقی گفت:رفت و آمد در بیشتر محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی به علت لغزندگی فقط با زنجیر چرخ میسر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول زاده مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های استان گفت: با توجه به بارش سنگین برف در بیشتر راه های لغزندگی جاده‌های آذربایجان شرقی ارتباطی استان، تردد وسایل نقلیه در آن‌ها با زنجیر چرخ مقدور است.

وی افزود: هم اکنون ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری با ۶۰۰ دستگاه سبک و سنگین در جاده‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی مستقر هستند و برف روبی و نمک پاشی می‌کنند.

وی ادامه داد: بارش برف در آزادراه تبریز - زنجان ادامه دارد و با توجه به لغزندگی راه ها، رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی افزود: در برخی راه‌های ارتباطی استان ارتفاع برف به ۳۰ سانتی متر می‌رسد و با ادامه بارش بر میزان آن افزوده می‌شود.

رسول زاده با اشاره به احتمال بارش برف به صورت متناوب تا پایان امروز، از رانندگان خواست در صورت نداشتن ضرورت از رفت و آمد در گردنه‌ها و محور‌های برفگیر و کوهستانی استان خودداری کنند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی امروز فعال است و موجب بارش برف و مه گرفتگی به ویژه در نیمه جنوبی استان می‌شود.

بر این اساس با عبور این سامانه از فردا جوی پایدار در آذربایجان شرقی حاکم می‌شود و دوباره از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

بارش برف در آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار