رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: حفظ محیط زیست ضامن تولید محصولات غذایی سالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهلا امیری، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین در جلسه تغذیه سالم زنان روستایی که در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد با اشاره به نقش حفاظت از محیط زیست در تامین امنیت غذایی افزود: بی توجهی به موضوعاتی از قبیل: تخریب و فرسایش خاک، آلودگی خاک و کاهش تنوع زیستی در آینده تامین مواد غذایی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: منبع اصلی تامین امنیت غذایی کشور روستا‌ها هستند و به همین دلیل آموزش زنان روستایی و آگاه سازی جوامع محلی در خصوص موضوع کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست اهمیت بسیار زیادی دارد.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین تغذیه سالم را ضامن سلامتی جامعه عنوان کرد و افزود: تولید محصولات سالم بدون توجه به حفظ محیط زیست امکان پذیر نیست و به همین دلیل امروز توجه به موضوعات زیست محیطی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. در طرح‌های بومگردی به ملاحظات زیست محیطی توجه شود
امیری همچنین با اشاره به اهمیت اقتصاد گردشگری در توسعه روستا‌ها افزود: توجه به شاخص‌های زیست‌محیطی از اولویت‌های طرح‌های بومگردی محسوب می‌شود و بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی نمی‌توان در این صنعت موفق بود.
وی گفت: بومگردی و حفظ محیط زیست رابطه مستقیم باهم دارند و وجود محیط زیست پاک باعث رونق حضور گردشگران در یک منطقه می‌شود، اما باید توجه داشت در صورتی که برنامه‌ریزی درستی برای این موضوع وجود نداشته باشد شاهد تخریب محیط زیست خواهیم بود.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین با اشاره به تجربه‌های موفق بومگردی در ایران افزود: ایده توسعه بومگردی کمک به جوامع محلی و رشد اقتصاد روستا‌ها است و برای موفقیت در این حوزه باید مهارت‌های لازم در خصوص گردشگری و حفظ محیط زیست را به جوامع محلی آموزش داد.
انتهای پیام/ح

روستاها منبع اصلی تامین امنیت غذایی کشور

برچسب ها: محیط زیست ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.