رئیس مرکز بهداشت بوکان گفت: در اولویت قرار ندادن سلامت شغلی توسط شاغلین مهمترین تهدید کننده سلامت است.

فرخی رئیس مرکز بهداشت در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: بخش زیادی از زندگی هر شخصی در محل کار وی سپری می‌شود و همین مسئله لزوم توجه به امنیت، نظافت و سلامت محیط کار را برجسته می‌نماید.

وی افزود: بنا به عادت، توجه به بهداشت مشاغل و شرایط فیزیکی شغلی برای افراد در اولویت قرار ندارد و همین می‌تواند در دراز مدت بر سلامت آنان تاثیر  منفی داشته باشد.

امینیان کارشناس واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت نیز در این جلسه گفت: لزوم مراجعه شاغلین به مشاغل مرتبط با کشاورزی، دامداری، باغداری و ادوات کشاورزی به مرکز طب کار و دریافت "کارت سلامت" امری ضروری است و آن را ضامن حفظ سلامتی خود شاغلین دانست.

در ادامه  جلسه از فعالیت حدود ۷۵۰ نفر در نزدیک به ۱۲۰ سبزیخانه در شهرستان بوکان بحث به عمل آمد که با توجه شرایط خاص بهداشت شغلی و وضعیت فیزیکی کار آنان لازم است نسبت به سلامت خود توجه داشته باشند و به مرکز طب کار شهرستان جهت پیشگیری از ابتلا به امراض ناشی از وضعیت شغلی خود مراجعه نمایند.

وجود حدود ۴۷۰۰ دستگاه تراکتور، ۴۰۶ کمباین و ۲۱۶ دروگر در شهرستان بوکان نیز از جمله مباحث مطرح شده در جلسه بود که لزوم ارایه آموزش‌های لازم به این اشخاص به دلیل سوانح خاص مرتبط با این دستگاه‌ها و امراض ناشی از شرایط شغلی برای رانندگان آن‌ها را ضروری می‌سازد.

لازم به ذکر است کمیته بهداشت کشاورزی شهرستان متشکل از نمایندگان مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان است که جهت تعامل و همکاری در زمینه بهداشت و ایمنی شاغلین کشاورزی، دامداری و باغداری تشکیل می‌شود.

انتهای پیام / س خ

جلسه کمیته بهداشت کشاورزی در بوکان برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.