وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد ۳ تبعه این کشور به‌دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران بازداشت شده‌اند.

بازداشت ۳ اردنی به‌دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه اردن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد 3 تبعه این کشور به‌دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران بازداشت شده‌اند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه اردن، این سه نفر که هنگام ماهیگیری در امارات ناپدید شده بودند به اشتباه از آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، سردرآورده و به دلیل ورود غیرقانونی به حریم دریایی ایران دستگیر شده اند.

ماجد القطارنه، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن، اعلام کرد وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه دستگیری این سه نفر را به اطلاع سفارت اردن در تهران رسانده است. طبق گفته القطارنه، مقامات ایرانی به وزارت خارجه اردن اعلام کرده اند این سه نفر در سلامت هستند و با آنها به خوبی رفتار شده است.

مقامات ایرانی همچنین اعلام کرده اند سه تبعه اردنی مدت کوتاهی در بازداشت بودند و پس از آن به دادگاهی در جنوب غرب ایران تحویل داده شده‌اند تا به اتهام آنها رسیدگی شود.

طبق اظهارات القطارنه، سفارت اردن در تهران با وزارت خارجه ایران تماس گرفته است تا درباره روند حقوقی لازم برای آزادی این سه نفر اطلاعاتی کسب کند.

اردن روز یکشنبه از ناپدید شدن یک قایق ماهیگیری حامل سه تبعه اردنی، دو تبعه مصری و یک تبعه اماراتی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آسیا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۴ دی ۱۳۹۷
سه ماهیگیر با سه تابعیت جالبه
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ دی ۱۳۹۷
پس مصري ها و اماراتيه كجان ؟
آخرین اخبار