برترین تیم آسیایی، حضور در گروه مرگ جام جهانی و تجربه بالای تیم ایران حاکی از قهرمانی این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است.

۳ دلیل برای قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیابه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از (SPORTSKEEDA)، هضم کردن اینکه تیم قدرتمند ایران از سال ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده است بسیار مشکل است. ملی پوشان فوتبال ایران عملکرد خوبی در سطح جهان دارد، اما وقتی به مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌رسند روز‌های خوبشان رو به افول می‌رود. برای نمونه تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۵ از عراق در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ نیز عملکرد خوبی نداشت.

انتظار می‌رود مجید حسینی نقش اصلی تیم را با مصدومیت سعید عزت اللهی هافبک دفاعی تیم بازی کند. سردار آزمون ۲۳ ساله دیگر پدیده تیم ملی ایران از کیفیت خوبی برخوردار است و تجربیات اروپایی او قطعا در این رقابت‌ها به کمکش می‌آید. البته نقش کارلوس کی روش بعنوان سرمربی را نباید نادیده گرفت.

ایران برترین تیم آسیایی

رتبه بندی فیفا، تخمین تقریبی توانایی تیم‌ها است. اگر چه بعضی از کشور‌ها از طریق بازی کردن با تیم‌های رنک پایین در جدول رنکینگ صعود می‌کنند، اما رتبه بندی فیفا قطعا سنجشی برای کیفیت همه تیم‌های جهان است.

ایران برترین تیم آسیایی است که بصورت خودکار از طرف فیفا بعنوان محق‌ترین تیم برای کسب جایزه برشمرده می‌شود.

استرالیا دومین تیم برتر آسیا در رده ۴۱ جدول رنکینگ فیفا قرار دارد. ژاپن، کره جنوبی و عربستان سعودی در رتبه‌های ۵۰، ۵۳ و ۶۹ جدول قرار دارند.

افزایش رتبه ایران در رنکینگ فیفا به دلیل عملکرد خوب آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ و حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است. کسب این رتبه باعث تقویت روحیه تیمی شد.

حضور ایران در گروه مرگ و عملکرد درخشان این تیم

همانطور که قبلا اشاره شد، ایران به آسانی توانست به جام جهانی ۲۰۱۸ فیفا راه پیدا کند. ولی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها در گروه مرگ، با تیم‌های مراکش، پرتغال واسپانیا قرار گرفتند.

با تمام عملکرد خوبی که تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از خود نشان داد آن‌ها با گرفتن تساوی مقابل پرتغال، باخت خفیف دربرابر اسپانیا و اما برندن غول آفریقایی، تیم ملی مراکش نتوانستند از مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کنند.

با تجربه بودن بازیکنان تیم ملی

نگرانی برای کارلوس کی روش با مصدومیت سعید عزت اللهی هافبک دفاعی ایران که نقش بالایی در تدافعی بازی کردن تیم ملی و چینش بازی ۴-۱-۴-۱ داشت جایز نیست، زیرا امید ابراهیمی با تجربه بالا جایگزین خوبی برای او محسوب می‌شود.

فقط ۴ بازیکن در لیست کی روش حضور دارند که کمتر از ۱۰ بازی ملی انجام داده اند. همگی افراد حاضر در لیست کی روش در بهترین فرم خود چه در رده ملی و چه باشگاهی قرار دارند.

کی روش نباید نگران تجربیات بازیکنان خود باشد. بازیکنان اگر بهترین خود را در زمین پیاده کنند مطمئنا ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا مهار نکردنی خواهد بود. باید اشاره کرد سردار آزمون و مجید حسینی نقش بالایی در تیم ملی ایران ایفا می‌کنند.


بیشتر بخوانید: 

نکات کلیدی در مورد تیم‌های حاضر در گروه D جام ملت‌های آسیا

برگ برنده ایران در جام ملتها رو شد

ابوالفضلی: سیستم VAR از مرحله یک چهارم نهایی آسیا استفاده می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۷
تیم یک تیم فیزیکی است توان بازی باتیم های تکنیکی وحرفه ای وروان مثل ژاپن وکره راندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۲ دی ۱۳۹۷
قهرمانی مال ماست
آخرین اخبار