کارشناس ارشد روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها در سطح ادارات باید فعالیت خود را بیش از پیش گسترش دهند.

،بهمن توکلی فرد کارشناس ارشد روابط عمومی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، برگزاری همایش های تخصصی در خصوص روابط عمومی را حلّال بخشی از مشکلات موجود در این حوزه دانست و گفت: تا زمانی که روابط عمومی ها فرمان برند و مطیع ، نه فرمانده قطعا راه به جایی نخواهیم برد.

وی تصریح کرد: روابط عمومی کتمانی، همان اخبار محرمانه بوده و این یک مانع جدی و بزرگ در برابر رسالت حقیقی روابط عمومی است.

این کارشناس ارشد روابط عمومی اظهار داشت: با به وجود آمدن لوازم الکترونیکی و فضای مجازی، روابط عمومی کتمانی جایی در بین مشترکان و مخاطبان ندارد.

توکلی فرد با بیان اینکه نقش کلیدی روابط عمومی در تشکیلات اجتماعی و نظام اداری بر دست اندرکاران و کارشناسان این حرفه روشن است ، افزود : هنوز برای بسیاری از اقشار جامعه و مدیران اجرایی ، اهمیت و کارایی این نهاد اساسی در سازمان های اداری مشخص و روشن نشده است .

به گفته وی ، در راستای شکل گیری شهر هوشمند و تحقق ماموریت های روابط عمومی های عصر اطلاعات می طلبد تا دانش آموختگان رشته روابط عمومی شاغل در ادارات، سازمان ها و بانک ها در جایگاه و پایگاه واقعی خود قرار گیرند.

کارشناس ارشد روابط عمومی بیان کرد: هنوز بیش از 70 درصد روابط عمومی های استان اصفهان فاقد این تخصص بوده و دانش آموختگان رشته روابط عمومی در پست های دیگر مشغول به کار هستند .

توکلی فرد گفت: در روابط عمومی الکترونیک یک طیف مباحث کلی iT  و سوی دیگر آن  مباحث سخت افزاری و نرم افزاری در روابط عمومی ها وجود داشته که علاوه بر به بحث کشیدن میزان ورود سایر حوزه های تاثیر گذار در روابط عمومی به ویژه رسانه ها، حتی مباحث بنیادی روابط عمومی را نیز به چالش خواهد کشید.

وی تصریح کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، اهداف و برنامه های سازمان را تعیین نمی کند، بلکه به سازمان دارای هدف و برنامه کمک می کند.

کارشناس ارشد روابط عمومی افزود: امید است این موضوع بیشتر در کانون توجه متولیان این موضوع به ویژه اداره ارشاد اسلامی و استانداری قرار گیرد و بیشتر به مقوله روابط عمومی در استانی که از یک سو قطب صنعتی است و از سوی دیگر قطب گردشگری و یکی از استان های بزرگ و تاثیر گذار در عرصه سیاسی است، بپردازند.

توکلی فردبا اشاره به برگزاری همایش تخصصی روابط عمومی جامع نصف جهان که فردا پنجشنبه 13 دی ماه با حضور فعالان عرصه روابط عمومی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اظهار داشت: امیدوارم همایش فوق نیز به اهداف خود که همانا ارتقاء سطح دانش فعالان در حوزه روابط عمومی است برسد.

انتهای پیام /س

برگزاری همایش روابط عمومی با حضور فعالان این عرصه

برچسب ها: مطبوعات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.