رئیس‌جمهور چین در اظهاراتی تاکید کرد گزینه‌ای برای استقلال تایوان از خاک این کشور وجود ندارد.

رئیس‌جمهور چین: گزینه استقلال برای تایوان وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شی جین‌ پینگ، رئیس‌جمهور چین، در سخنرانی سیاسی خود که به تایوان اختصاص یافته بود با اعلام اینکه هیچ کس یا هیچ حزبی نمی‌تواند روند اتحاد را متوقف کند، گفت گزینه استقلال برای این منطقه وجود ندارد.

او تاکید کرد: «مایل هستیم فضایی وسیع برای اتحاد صلح‌آمیز ایجاد کنیم؛ اما هرگز جایی برای فعالیت‌های جدایی طلبانه به منظور استقلال تایوان وجود نخواهد داشت».

رئیس‌جمهور چین در ادامه اظهاراتش، علیه دخالت‌های خارجی درباره مسئله میان این کشور و تایوان هشدار داد و گفت مردم در هر دو طرف متعلق به یک خانواده هستند، و مسائل خانوادگی را باید اعضای خانواده حل و فصل کنند.

از سوی دیگر، تسای اینگون، رئیس‌ تایوان، گفت این جزیره با 23 میلیون جمعیت، هرگز «یک کشور با دو نظام» را که پکن پیشنهاد کرده است نخواهد پذیرفت. او گفت: «چین باید واقعیت وجود تایوان و جمهوری چین را بپذیرد و نظام کشور دموکراتیک را که عمدتا مردم تایوان آن را ساخته‌اند، قبول کند».

تسای درباره  پیشنهاد شی جین‌ پینگ برای مذاکره دو جانبه به منظور ایجاد «یک برنامه‌ منظم برای توسعه صلح‌آمیز در روابط مقابل» گفت تایوان برای گفتگو تمایل دارد؛ اما این گفتگو باید مورد تایید مردم تایوان باشد.

او با سرباز زدن از امضای اصل «چین واحد» که تایوان را بخشی از چین می‌داند،  سبب مورد انتفاد مقامات پکن قرار گرفته است.

روابط میان چین و تایوان از سال 1949 دچار تنش شد. پکن استقلال تایوان را به رسمیت نمی شناسد و این جزیره را بخشی از خاک خود می داند.  تنش‌های میان دو طرف از زمانی که «تسای اینگ ون»  در سال ۲۰۱۶ به سمت ریاست تایوان رسید، افزایش یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار