مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اهدای ۲ میلیون و ۱۰۰ واحد خونی در کشور گفت: بیش از ۳ میلیون فرآورده خونی در مراکز درمانی توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در سمینار یک روزه مدیریت انتقال خون بیمار در ساری با اشاره به اهدای ۲ میلیون و ۱۰۰ واحد خونی در کشور گفت: بیش از ۳ میلیون فرآورده خونی در مراکز درمانی توزیع می‌شود.

وی افزود: مدیریت انتقال خون بیمار و انتقال خون خودی برای کاهش حساسیت‌های آلرژیک در مراکز درمانی کشور از برنامه‌های این سازمان است.

پور فتح الله گفت: ۳۰ درصد ایرانیان به کم خونی مبتلا هستند که درمان کم خونی مصرف فرآوری‌ها خونی را کاهش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌های انتقال خون افزود: با اصلاح کم خونی قبل از عمل و تجویز واحد‌های خونی مناسب بدون ترزیق حجم بالا و استفاده از دارو‌های منقبض کننده عروق و انعقاد دهنده‌های خونی می‌توان در کاهش مصرف فرآورد‌های خونی اثر گذار بود.

پور فتح الله با بیان اینکه در کشور کمبود فرآورد‌های خونی نداریم، گفت: ۱۰۰ درصد اهدا کنندگان خون ایرانی داوطلبانه و ۶۳ درصد آن‌ها مستمر خون اهدا می‌کنند.

پوریانی مدیر کل انتقال خون مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۸۰ هزار واحد خونی پارسال در مراکز درمانی مازندران توزیع شد، گفت: سمینار یک روزه مدیریت انتقال خون بیمار با هدف آموزش همگانی جامعه پزشکان در مدیریت مصرف خون و فرآورده‌های خونی تشکیل شده است.

وی با اشاره به حضور ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص استان و نیازمندی مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی افزود: مازندران از سال ۹۲ در زمینه تامین خون مورد نیاز بیماران خودکفا شده است و در چرخه خون رسانی نیز هم اکنون استان معین تهران است.

انتهای پیام/ م

اهدای ۲ میلیون و ۱۰۰ واحد خونی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.