رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:از آغاز فصل برداشت چغندرقند تاکنون یک میلیون و ۸۳۹ هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند این استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فصل برداشت چغندرقند تاکنون یک میلیون و ۸۳۹ هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند این استان خریداری شده و بیش از ۵۶ درصد از مطالبات چغندرکاران استان نیز پرداخت شده است.

اسمعیل کریم زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: ارزش چغندر خریداری شده در استان ۵۶۸ میلیارد تومان و میزان مصرف کارخانه‌های استان یک میلیون و ۷۲۷ هزار تُن تاکنون است.

کریم زاده با اشاره به میزان خرید چغندرقند توسط پنج کارخانه قند آذربایجان غربی، ادامه داد: تاکنون بیشترین میزان در حدود ۴۱۰ هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه خریداری شده است.

وی همچنبن با اشاره به قیمت خرید تضمینی چغندر قند ادامه داد: قیمت چغندرقند بهاره با عیار ۱۶ درصد حدود سه هزار و ۱۲۲ ریال از بابت هرکیلوگرم با احتساب کرایه حمل و نقل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۰ هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول رفته بود که برداشت محصول ازسطح ۳۰ هزار و ۴۲۰ هکتار به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستم‌های نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره وری بیش‌تر آب در مزارع چغندرقند هستیم.

انتهای پیام/ی

سیستم های نوین آبیاری در مزارع چغندرقند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.