مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افزایش ۲۹ درصدی آبگیری در سد ایوشان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم ذخیره آب این سد به بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب برسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا میرزایی  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهارداشت : در حال حاضر حجم آب پشت این سد، ۲۱ میلیون متر مکعب است که نسبت به ابتدای سال آبی جاری حدود هشت میلیون متر مکعب ورودی به این سد داشته ایم و نسبت به دوره مشابه سال قبل که در همین زمان حدود ۱۶ میلیون متر مکعب بوده، حدود ۲۹ درصد افزایش آبگیری را در این سد داشته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ درصد از حجم مخزن سد ایوشان پر است و ۵۹ درصد نیز خالی است، گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌های پاییز و تداوم آن‌ها در فصل زمستان و بهار، موجودی آب سد مخزن به بالای ۴۰ میلیون متر مکعب برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در منطقه چغلوندی مشکل کمبود آب نداریم، عنوان کرد: مشکل این است که در این منطقه به کشت گونه‌های آبدوست روی آورده اند.

میرزایی همچنین، اجاره اراضی به کشاورزان غیر بومی را یکی دیگر از مشکلات موجود در این منطقه اعلام کرد و افزود: این دو مشکل موجب شده که در این منطقه با کمبود آب مواجه شویم.

وی، تاکید کرد: انتظار ما از کشاورزان این است که با شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی همکاری کنند تا این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/م

افزایش ۲۹ درصدی آبگیری در سد ایوشان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.