معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث جاده جایگزین محدوده رانشی گیوی به خلخال شروع شده و تا تابستان سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی یوسف زاده، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی پروژه احداث جاده جایگزین محدوده رانشی گیوی به خلخال افزود: عملیات اجرایی جاده جایگزین که چند ماه پیش به علت رانش کوه و جاده مسدود شده بود پس از انجام مطالعات لازم توسط مهندسان مشاور و تهیه نقشه اجرایی به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

وی گفت: شرکت آلتایی که از پیمانکاران فنی و بومی استان می باشد با بکارگیری سه دستگاه بولدوزر ۱۵۵، دو دستگاه بیل مکانیکی و تعداد مکفی از سایر ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهسازی، عملیات اجرایی پروژه را شروع نموده و علی رغم شرایط جوی نامناسب در منطقه و در کمتر از ۲۰ روز گذشته، عملیات خاکی پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

یوسف زاده اظهارداشت: طول واریانت اجرایی ۱/۵ کیلومتر بوده که دارای ۲۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی، ۴ دستگاه ابنیه فنی، روسازی و ایمن سازی پروژه می باشد که با برآورد اولیه ۴۰ میلیارد ریال احداث می گردد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: راه ارتباطی شهر گیوی به خلخال از چند ماه پیش به علت رانش کوه و تخریب جاده در حد فاصل آبگرم کوثر تا روستای ایلوانق مسدود شده و هم اکنون تردد خودرو‌ها از خلخال به کوثر و بالعکس از طریق جاده دسترسی قدیم به آبگرم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در صورت بارش سنگین برف تردد از مسیر فعلی در این محور بدلیل وجود شیب زیاد، قوس‌های تند و مسیر باریک برای خودرو‌های سنگین و حتی در مواردی برای خودرو‌های سبک نیز غیر ممکن خواهد بود.


انتهای پیام/ح

احداث جاده خلخال، گیوی با 40 میلیارد ریال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.