خداپرس گفت: ۸۰ درصد از نهاده‌های دامی مرغداران وارداتی است و شاهد بالارفتن قیمت این نهاده‌ها هستیم، امکان پایین آوردن قیمت مرغ به صورت تحمیلی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد خداپرست رئیس اتحادیه صنعت مرغداری استان قم با اشاره به مشکلات مرغداران استان قم گفت: در سال ۹۶ حدود ۳۰ میلیون مرغ به دلیل آنفولانزای مرغی در کشور از بین رفت و به دلیل این بیماری بخش زیادی از مرغ‌های استان قم معدوم شدند که هشت ماه تولید بسیاری از مرغداران قم توقف یافت.

وی افزود: ۸۰ درصد از نهاده‌های دامی مرغداران وارداتی است و شاهد بالارفتن قیمت این نهاده‌ها هستیم، امکان پایین آوردن قیمت مرغ به صورت تحمیلی وجود ندارد، تقاضای خرید مرغ به دلیل بالا رفتن قیمت گوشت افزایش پیدا کرده و دلیل بالا رفتن قیمت مرغ کاهش تولید و افزایش تقاضا است.

رئیس اتحادیه صنعت مرغداری استان قم ادامه داد: مرغداران استان از بالا رفتن قیمت مرغ و مشکلات پیش آمده برای مردم در این زمینه رضایت ندارند، اما آن‌ها گران فروشی نمی‌کنند.

خداپرست خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی دام باید تامین نهاده‌های دامی مرغداران استان قم را عهده بگیرد تا مشکلی در زمینه تامین نهاده‌های موردنیاز آن‌ها به وجود نیاید و قیمت مرغ در قم افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام/الف

امکان پایین آوردن قیمت مرغ به صورت تحمیلی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار