ویدئویی تازه منتشر شده از سخنرانی آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی درباره نگاه مردم به امام و رهبری را مشاهده می‌کنید.

مردم، حساب امام و رهبری را از زیرمجموعه‌هایشان جدا می‌کنند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت‌اللّه حاج‌آقا مجتبی تهرانی در سال ۱۳۱۶ در شهر تهران به دنیا آمد و از اساتید مشهور اخلاق و مدرس حوزه‌های علمیه در پایتخت به شمار می‌رود. وی در مدرسه مروی که یکی از حوزه‌های علمیه شهر تهران است نیز به تدریس و تربیت طلاب جوان و تازه وارد به دنیای طلبگی می‌پرداخت.

پدر آیت‌اللّه آقامجتبی تهرانی یعنی میرزا عبدالعلی تهرانی از شاگردان عبدالکریم حائری یزدی بود. این عالم ربانی اولین کسی بود که در تهران با وجود حساسیت حکومت پهلوی برای سیدمصطفی خمینی مراسم ختم برگزار کرد.

جالب است بدانید که حاج‌آقا مجتبی تهرانی حدود چهل سال در تهران به تدریس اخلاق و فقه مشغول بود و شاگردان فراوانی داشت و خود این استاد برجسته اخلاق تحصیلات مقدماتی را از حوزه علمیه تهران و مشهد آغاز کرد ولی عمده تحصیلات حوزوی او در ۱۸ سالگی به سال ۱۳۳۴ در قم آغاز شد و در ۲۵ سالگی به اجتهاد رسید.

حاج آقا مجتبی تهرانی سرانجام در سه شنبه ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۱ در سن ۷۵ سالگی درگذشت و پس از قرائت نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر وی، همزمان با اربعین حسینی(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد.

در ادامه این خبر فیلمی کوتاه از سخنرانی آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را مشاهده می‌کنید که در آن به این نکته اشاره می‌کند که مردم، حساب امام و رهبری را از زیرمجموعه‌هایشان جدا می‌کنند که این سخنرانی مربوط به  تاریخ ۸۵/۱۱/۵  است. این بیانات وی در سالروز رحلتش، برای اولین بار در فضای مجازی منتشر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسیون ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار