حریرچی گفت: وزیر بهداشت چهارشنبه گذشته استعفای خود را تقدیم کرده و اطلاع‌رسانی درباره استعفا بر عهده ستاد دولت است.

وزیر بهداشت از دوشنبه به وزارتخانه نرفته است/ اطلاع‌رسانی درباره استعفا بر عهده ستاد دولت است + فیلمبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت در برنامه حالا خورشید اظهار کرد: وزارت بهداشت قصد ندارد با اعداد و ارقام بازی کند و در این شرایط مردم به آرامش و امید نیاز دارند.

وی گفت: ماده ۴۶ و تبصره ۱۴ امسال ۹۸ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها پول دارد و برای سال بعد لایحه ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است که ده درصد آن ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این مبلغ هیچ وقت کامل تخصیص نیافته است.

حریرچی با بیان اینکه در کشور تورمی هستیم و رشد ما برابر بودجه عمومی دولت بوده است، تصریح کرد: از سال ٩١ که سال ظلم به بهداشت و درمان مردم بود تا سال ٩٧ که در دولت تدبیر و امید هستیم، بودجه وزارت بهداشت فقط هفت دهم درصد رشد داشته است و سهم ما ۶.۱ از بودجه عمومی و امسال ۶.۸ درصد از بودجه دولت بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سهم وزارت بهداشت نسبت به سال قبل ۰.۸ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: می‌گویند افزایش بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۱ درصد است، اما از نظر وزارت بهداشت افزایش بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۳ درصد است.

وزیر بهداشت چهارشنبه هفته گذشته استعفای خود را تقدیم کرده است

حریرچی با اشاره به اینکه مجلس سال گذشته سه بیماری به هفت بیماری خاص تبدیل کرد و ریالی به بودجه وزارت بهداشت اضافه نشد، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با هماهنگی مجلس بیشترین حمایت‌ها از وزارت بهداشت انجام شد و توانستیم طرح تحول سلامت را اجرا کنیم، اما مطالبه ما اجرای قانون و دریافت حق سلامت مردم است.

وی افزود: یکی از این موارد دریافت ده درصد هدفمندی یارانه‌ها است که از سال اول یک درصد ارزش افزوده نیز به میزان کافی تخصیص نیافت؛ ادعا نداریم شاگرد اول دولت هستیم، اما حداقل مثل شاگرد آخر برخورد نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه دو ماه است مقام معظم رهبری دستور دادند ۵۰۰ میلیون یورو داده شود که هنوز انجام نشده است، گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا آن‌چه رئیس دولت و سازمان برنامه و بودجه تایید کردند را به خوبی پیش ببریم و کام مردم شیرین‌تر شود.

حریرچی با اشاره به اینکه به نظر اکثر وزرا طرح تحول سلامت بزرگ‌ترین برنامه اجتماعی دولت تدبیر و امید بوده است، اظهار کرد: دکتر هاشمی چهارشنبه گذشته استعفای خود را تقدیم کرده و دوشنبه با معاونین جلسه داشتند، اطلاع رسانی درباره استعفا بر عهده ستاد دولت است و ما در این رابطه اظهار نظر نمی‌کنیم؛ وزیر بهداشت از روز دوشنبه به وزارت بهداشت نیامده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۳ دی ۱۳۹۷
علیرغم ارادت قلبی به ایشون، نمیشه ضعفهاشون رو نادیده گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۳ دی ۱۳۹۷
چرا نرفته دلیلش چی بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ دی ۱۳۹۷
امیدواریم وزیر جدید به فکر همه کارکنانش باشه وهمچنین به فکر درمان دردقشرهای ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۷
مگه قحط الرجاله؟؟؟
اگه وزیر خوبی بود باید قشر ضعیف خدمات ایشان را لمس می کرد
نه اینکه افزایش حقوق پزشک نجومی بگیر خدمات ایشان ثبت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ دی ۱۳۹۷
سعی این وزیر بهداشت فقط افزایش حقوق پزشکان بود که اونم موفق شد بدون اینکه توجه داشته باشه که حق ویزیت یه دکتر برا یک و دو قیقه چرا اینهمه بالا باشه اونم باتوجه به در امد کم مردم پس اونم به فکر قشر کم در امد نبود هر وقت خواست حرف بزنه گفت دریافتی پزشکان باید بیشتر بشه که زیر میزی نگیرند مگه بقیه مردم که حقشون خیلی بالاست اگه حق خودشون رو نگیرند باید زیر میزی بگیرند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۲ دی ۱۳۹۷
دروزارت بهداشت هم تمام بازنشستگان پزشک نیستند که وضعیت مالی خوبی داشته باشند دولت و هم اقای وزیر باید به قشرهای ضعیف هرنهاد توجه و پاداش اونها را به به موقع پرداخت کنند
-
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۷
بخدا ما پرسنل بهداشت ودرمان بجز پزشکان از معلمین کمتر می گیریم من با27سال سا بقه هنوز مستاجرم ببینید مقصرکسی نیست بجز خود ما .که هیچ اقدامی نمی کنیم دولتم ازاین سوکت کارکنان دولت سوء استفاده مکنه.ازقدیم گفتن ازماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۳۵ ۱۲ دی ۱۳۹۷
حتی اگه به جد و نه به ناز هم استعفا داده باشند طبق قانون تا پذیرش ان بایستی سر کار خود حاضر باشند مگر اینکه بعدا در برابر قانون مجبور شوند با طرح عنوان دور کاری بخواهند خود را در برابر بی مسئولیتی های خود تبرئه کنند که مستحضر هستید که قبلا این فیلم ها و خانه نشینی های چند روزه جواب نداده مخصوصا که نماینده ای گفته از ترس استیضاح اقا نوعی فرار به جلو فرموده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ دی ۱۳۹۷
وزیر بهداشت جزء بهترین هاست نباید این اتفاق بیافتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۷
بله
United States of America
هادی
۱۱:۱۲ ۱۲ دی ۱۳۹۷
اگر یک کارمند ساده یک روز بی اجازه ی مافوق خود سر کار نرود با او برخورد می شود. چطور یک وزیر سه روز است سر کار نرفته و هیچ بازخواستی نشده است؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۶ ۱۲ دی ۱۳۹۷
استعفای وزیر یک وزارتخانه و بیان دلیل استعفا از شجاعت او حکایت دارد و آنچه از این استعفا برداشت می شود این است که دیگر کسی به حرفش گوش نمی دهد و او هم حاضر نیست مردم در موردش بد فکر کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۳ دی ۱۳۹۷
اگه نمی تونست کار بکنه باید اولش استعفا میداد نه بعد اینهمه مدت
-
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۷
این حقوقهایی که باعناوین مختلف اقای وزیر به پزشکان میدهد خزانه را هم که بدهند کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۷
سلام. در این زمان حساس استعفای وزیر آب در آسیاب دشمن ریختن است. باید با تعامل مشکلات حل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
متاسفانه ما کارمندان و کارگران ساده و کسبه و کشاورزان خرد در بودجه 1398 دیده نشده ایم ؟چرا چون در داخل ایران ؛ اقتصاد دان های معتدل می گویند تورم 55 درصد است و در خارج بانک جهانی تورم را 33 درصدبرای سال 2019 پیش بینی کرده است و آنوقت افزایش حقوق برای سال 1398 اولا پلکانی و دوم اینکه 20 درصد اعلام شده ؛ این و بقیه مطالبی که بر خلاف منویات رهبری است که به معیشت مردم توجه در بودجه 1398است؛ لذا تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .... بدرود
-
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
شما را به خدا تمام حقوق ما معلمین و کلا تمام بودجه را به آقای وزیر بدین قهر نکنن آخه نه این که حقوق پزشک ها کمه ناراحت میشن
آخرین اخبار