عضو شورای اسلامی شهر شیراز از توزیع نخستین کارت‌های منزلت اجتماعی برای سالمندان همزمان با دهه فجر در شیراز خبر داد.

توزیع کارت «منزلت اجتماعی» برای سالمندانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی ناصری عضو شورای اسلامی شهرشیراز گفت: هم اینک ۳۰۰ هزار سالمند در استان فارس وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها در شیراز سکونت دارند.

وی افزود: در ایام دهه فجر، ۵ هزار کارت منزلت سالمندان میان سالمندانی که زیر نظر کمیته امداد یا بهزیستی هستند توزیع و به تدریج میان همه سالمندان شیراز توزیع شود.

ناصری ادامه داد: سالمندان با دارا بودن این کارت می‌توانند از برخی تسهیلات از جمله تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه حمل و نقل و در ادامه سایر موارد استفاده کنند.

به گفته وی، اهدای کارت منزلت ویژه سالمندان سه سال پیش در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد و مورد تایید فرمانداری این شهر نیز قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: سالمندان افزون بر احتیاجات خاص این دوران، نیازمندی‌های ویژه‌ای نیز در حوزه بهداشت و درمان دارند که باید این امکانات در اختیار آن‌ها قرار گیرد و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در آینده نزدیک از طریق کارت منزلت، خدمات بهداشتی و درمانی نیز به سالمندان نیازمند ارایه شود و شمار بیشتری از آن‌ها از مزایای آن بهره‌مند شوند.

ناصری اظهار داشت: برای رفاه حال سالمندان مقرر شده که صندلی‌هایی در ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز از جمله اتوبوس و مترو در نظر گرفته شود که این کار در مترو اجرایی شده و به زودی در ناوگان اتوبوسرانی این شهر نیز عملیاتی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بدون شک در دهه‌های آینده کشور ما و از جمله استان فارس و شیراز با سونامی سالمندی روبه رو خواهد شد و به همین سبب باید از هم اکنون نیازسنجی‌های لازم در این باره انجام شود.
انتهای پیام/م

توزیع کارت «منزلت اجتماعی» برای سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار