غلامی گفت: گزارش دقیق حادثه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات فردا به رئیس جمهور تقدیم می‌شود.

گزارش حادثه علوم تحقیقات فردا تقدیم رئیس جمهور می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم بازدید از دستاورد‌های پژوهشگاه فضایی و در جمع خبرنگاران درباره کمیته ویژه تحقیق و پیگیری حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات، اظهار کرد: از روز اول ما در کنار دانشگاه آزاد مسئول پیگیری حادثه بودیم و روز گذشته به دستور رئیس جمهور هئیت نظارتی را تشکیل دادم.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درباره اعضای کمیته ویژه بررسی حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات بیان کرد: تعیین هیئت نظارت متشکل از معاونین وزارت علوم و مدیر کل حراست این وزارتخانه هستند.

وی ادامه داد: اعضای این کمیته طی جلساتی که با رئیس هئیت‌ امنا و رئیس دانشگاه آزاد داشتند قرار شد تا علاوه بر پایش و جمع آوری اطلاعات صحبتی هم با مسئولان این دانشگاه داشته باشند.

غلامی با اشاره به مشکل دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: اصلی‌ترین مشکل این دانشگاه موقعیت جغرافیایی است که همین مشکل  وجود شیب‌های تند و پستی بلندی‌های متعدد در کنار ناوگان حمل و نقل قدیمی، سبب بروز مشکلات متعددی شدند.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در باره زمان دقیق ارائه گزارش اظهار کرد: گزارش دقیق حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات آماده است و فردا تقدیم رئیس جمهور می‌شود.

ایران یکه تاز کشور‌های منطقه در صنعت فضایی

وی ادامه داد: حاصل کار دانشجویان تولید چندین ماهواره و کاربردی شدن این دانش است، اکنون کشور ایران رتبه اول فضایی را در منطقه به خود اختصاص داده است و نسبت به بقیه آنها  با فاصله نسبتا خوبی رو به جلو حرکت می‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره اعتبارات مالی که به پژوهش‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌های ما کم است و البته امیدواریم که میزان این اعتبارات افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری با سازمان‌های مختلف یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم است، گفت:  می‌خواهیم که با همکاری مشترک با سازمان‌های دیگر کمبود بودجه بخش پژوهشی را جبران کنیم که همکاری با وزارت ارتباطات یکی از این برنامه‌ها است.

رشد ۱۴ درصدی بودجه دانشگاه‌ها

غلامی درباره افزایش بودجه دانشگاهی بیان کرد: بودجه دانشگاه‌ها ۱۴ درصد افزایش داشته و امیدوار هستیم که مجلس در این شرایط سخت کنارمان بیاید و کمکمان کند.

انتهای پیام/

تشکیل کمیته ویژه بررسی حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.