یک کارشناس اقتصادی گفت: بودجه کشور باید متناسب با شرایط حاد اقتصادی کنونی باشد.

بودجه کشور باید متناسب با شرایط حاد اقتصادی کنونی باشدحجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به بررسی لایحه بودجه در مجلس و اظهاراتی برخی مقامات دولتی مبنی بر اینکه نظارت خوبی بر بودجه وجود ندارد، گفت: به نظر بنده اظهارات برخی مقامات دولتی در مدیریت بودجه یک فرار روبه جلو است.

وی افزود:بنده تصورم این است زمانی که فصل بودجه می‌رسد متولیان برای اینکه کمی حواس‌ها را پرت کنند، بحث‌های حاشیه‌ای در رابطه با بودجه مطرح می‌کنند تا منتقدین و رسانه را متوجه مسائل حاشیه‌ای کنند.

عبدالملکی با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «بودجه گوشت قربانی شده است»، تصریح کرد: آقای جهانگیری در جریان باشد که بودجه را دولت تنظیم می‌کند و هیچ نهادی  در بودجه  هیچ دخل و تصرفی ندارد لذا مدیریتشان را درست کنند و به پای بودجه‌ای که به نظرشان صحیح است بایستند و در ارتباط با آن پاسخگو باشند.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: ما از یک مقام ارشد دولتی این انتظار را نداریم که در موضع مظلومیت حرفی بزند و  زمانی می‌توانند گلایه کنند که بودجه‌ ارائه شده از سوی مجلس دلخواه دولت نباشد، اما در حال حاضر بودجه ارائه شده به مجلس را خود دولت تنظیم کرده است.

عبدالملکی در پایان در خصوص مولفه‌های تببین بودجه تصریح کرد: بودجه کشور باید متناسب با شرایط حاد اقتصادی کنونی باشد، اما اطلاعاتی که در خصوص بودجه مطرح می‌شود دورنمای این بحث را ندارد و حاکی از این است که بودجه خوبی نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار