این نهاد انجام بالغ‌ بر بیش از ۳۵ هزار پروژه را در دستور کار خود دارد/اعتبار بنیاد برکت در محرومیت‌زدایی ۹۱ هزار میلیارد ریال استمدیرعامل بنیاد برکت در مهدیشهر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه محرومیت‌زدایی بالغ‌بر ۹۱ هزار میلیارد ریال اعتبار را با ۳۵ هزار و ۵۰۰ پروژه به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت در آیین افتتاح طرح مشارکتی توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی بنیاد برکت در مهدی‌شهر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه محرومیت‌زدایی بالغ‌بر ۹۱ هزار میلیارد ریال اعتبار را با ۳۵ هزار و ۵۰۰ پروژه به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بنیاد برکت از این میزان تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ پروژه در کل کشور تکمیل کرده است و انجام ۲۱ هزار پروژه را به‌واسطه حوزه‌های فعالیت‌های ستاد در دست اقدام دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت بابیان اینکه این نهاد ۱۹ مدرسه با ۱۴۰ کلاس درس و اعتباری معادل ۱۲ میلیارد تومان ساخته است، ابراز داشت: طرح مرکز خانواده با حمایت ۱۱ زوج نیازمند خدمات، تحت پوشش قرار دادن ۳۳۵ نفر از طریق وام‌های قرض‌الحسنه وام ازدواج، مسکن و اشتغال، ساخت مجموعه بیمارستان گرمسار ۱۶۴ تخت خوابی با مشارکت بنیاد برکت ازجمله خدمات صورت گرفته این نهاد در استان سمنان محسوب می‌شود.

جعفری اضافه کرد: علاوه بر این واحد تولیدی در مهدی‌شهر بنیاد برکت ۲۵۰ ظرفیت شغلی در گرمسار و آرادان در دست اجرا دارد که تا پایان سال جاری ۱۵۰ طرح به نتیجه خواهد رسید کما اینکه ۵۸ تا از این طرح‌های اشتغالزایی به نتیجه رسیده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در استان سمنان به‌ویژه حوزه اشتغال که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است باقوت به کار خود ادامه دهیم و این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم تا از این طریق بخش کوچکی از دین خود را به مردم ادا کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت بابیان اینکه این نهاد در شش واحد تولیدی استان سمنان مشارکت کرده است، ابراز داشت: این واحدها اشتغالی معادل دو هزار و ۶۰۰ نفر دارد که خدمات این نهاد از چهار واحد خارج‌شده است بعداز آنکه بنیاد در واحدی مشارکت، راه‌اندازی و توسعه فعالیت می‌کند بعد از به نتیجه رسیدن طرح از چرخه خارج می‌شود.

جعفری در ادامه تصریح کرد: شرکت تولیدی دستکش علیرغم اینکه در اندازه متوسط است اما به لحاظ همتی که سرمایه‌گذار و کارآفرین داشت امروز توانست برای ۴۷ نفر ظرفیت اشتغال ایجاد کند که با حمایت بنیاد برکت به‌صورت مشارکتی در طرح توسعه این مجموعه این ظرفیت را به دو برابر ۹۰ نفر افزایش پیدا کرد.

 وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات بارز راه‌اندازی این مجموعه ایجاد بازار داخلی با استفاده از مواد اولیه داخلی است که این امر وابستگی ما را به خارج از کشور کاهش می‌دهد.

انتهای پیام / گ

حضور مدیرعامل بنیاد برکت در مهدیشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.