منیژه آرمین نویسنده گفت:اقتضائات داستانی «چهارگانه تاریخی» به گونه‌ای است که می‌توانیم حوادث را تا کودتای سال ۱۳۳۲ ذکرکنیم.

کودتای ۱۳۳۲؛ نقطه پایان «چهارگانه تاریخی» منیژه آرمینمنیژه آرمین نویسنده در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اثر در دست نگارش گفت: هم اکنون در حال نگارش چهارمین جلد از «چهارگانه تاریخی» هستم. قصد داشتم در این کتاب حوادث سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ را نقل کنم، اما اقتضائات داستانی به گونه‌ای پیش می‌رود که به ما اجازه نمی‌دهد حوادث را تا سال ۱۳۵۷ بیان کنیم از این رو پیش بینی می‌کنم کتاب باید تا کودتای سال ۱۳۳۲ تمام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون نصف بیشتر جلد چهارم «چهارگانه تاریخی» را نوشته ام و به حوادث سال ۱۳۲۵ رسیده ام، گفت:این سال ها، سال‌های پرماجرای تاریخ ایران است.   ما در کتاب به مباحث پس زمینه‌ای حوادث می‌پردازیم و حوادث را تا سال ۱۳۳۲  نقل می‌کنیم.

این نویسنده با بیان اینکه در حال حاضر به شدت درباره حوادث این سال‌ها پژوهش می‌کنم و کار تحقیقی انجام می‌دهم، گفت: انتشارات سوره  مهر،   جلد چهارم چهارگانه تاریخی را هم مانند جلد‌های قبلی آن منتشر می‌کند.

آرمین در خصوص عنوان جلد چهارم چهارگانه تاریخی گفت: باید کتاب در یک نقطه عطفی از نظر تاریخی تمام شود تا بتوان عنوان مناسبی برای این جلد از کتاب انتخاب کرد. کتاب دیگرم با عنوان «شخصیت شناسی در مثنوی و کمدی الهی دانته» در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار